چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 43208
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

اجرای دقیق قوانین اسلامی فقر را در جامعه از بین می‌برد

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در اسلام نباید فقیری باشد و اگر قوانین اسلام به‌صورت کامل در کشور اجرا می‌شد فقیری نمی‌ماند.
اجرای دقیق قوانین اسلامی فقر را در جامعه از بین می‌برد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کمیته امداد اظهار کرد: کار مدیران و کارمندان این نهاد بسیار مهم و اثرگذار است و خداوند این توفیق را به همه افراد نداده است که وارد میدان خدمتگزاری به نیازمندان شوند و شما باید خداوند را بابت این توفیق شکر کنید.

وی ادامه داد: خداوند به ازای هرکسی که به او کمک کنید، به شما ثواب خواهد داد، از رسول خدا(ص) پرسیدند که چه کسی بیشتر از دیگران در نزد خداوند محبوب‌تر است، ایشان فرمودند هرکسی که بیشتر به مردم کمک کند و وجودش برای مردم بهره‌ای داشته باشد در درگاه خداوند محبوب‌تر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کمیته امداد شجره طیبه‌ای است که امام خمینی(ره) آن را بنا کردند، کمیته امداد درختی است که ثمرات آن از طریق شما مدیران و کارمندان این نهاد به مردم نیازمند می‌رسد، نباید در این کار خسته شوید، بلکه باید روزبه‌روز بانشاط و توفیق به مردم خدمت کنید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه خدمت به نیازمندان در اسلام اظهار کرد: کمک به نیازمندان در فرهنگ اهل‌بیت(ع) کار بسیار مقدس و تأثیرگذاری است ولی هنوز فرهنگ اسلامی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) به‌صورت کامل در این زمینه در جامعه عملی نشده است، هزاران روایات از اهل‌بیت(ع) در زمینهٔ کمک به نیازمندان وجود دارد.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید جامعه‌ای باشد که در آن درماندگی و جهل وجود نداشته باشد، تاکنون نظامی به وجود نیامده است که فقر را از جامعه بردارد، در اسلام نباید فقیری باشد و اگر قوانین اسلام به‌صورت کامل در کشور اجرا می‌شد فقیری نمی‌ماند، باید جامعه اسلامی متوازن باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: جامعه نیاز به مدیر دارد و معتقد هستیم که در جامعه اسلامی پس از ائمه معصومین(ع) ولایت‌فقیه باید مدیریت جامعه را بر عهده بگیرد، خداوند هیچ‌وقت جامعه اسلامی را بدون سرپرست نمی‌گذارد و موضوع امامت در اسلام اهمیت زیادی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: کار کمیته امداد بسیار تأثیرگذار و پربرکت است و دعا می‌کنم که خداوند به شما در این مسیر توفیق بدهد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg7x9t.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما