شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 43271
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل تامین اجتماعی قم:

قانون معافیت‌های بیمه‌ای نیازمند بازنگری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: قانون معافیت‌های بیمه‌ای برخی صنوف مربوط به سال 1369 بوده و با توجه به ظهور مشاغل جدید و تغییر سبک زندگی در جامعه بدون تردید این قانون نیاز به بروز رسانی دارد.
قانون معافیت‌های بیمه‌ای نیازمند بازنگری است
به گزارش قم نیوز، سید مجتبی موسوی در نشست با اعضای هیات مدیره اتحادیه درودگران قم از حمایت تامین اجتماعی از صنوف مختلف خبر داد و اظهار کرد: سیاست سازمان تامین اجتماعی بر همکاری و تعامل با کارفرمایان بمنظور پویایی اشتغال در جامعه است.

وی تصریح کرد: قانون معافیت‌های بیمه‌ای برخی صنوف مربوط به سال 1369 بوده و با توجه به  ظهور مشاغل جدید و تغییر سبک زندگی در جامعه بدون تردید این قانون نیاز به بروز رسانی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم افزود: شرط برخورداری از معافیت بیمه‌ای، اشتغال واقعی در صنوف مطرح در قانون است و اگر در بازرسی‌های کارگاهی، خلاف این موضوع مشاهده شود و یا اینکه افراد به ناحق از تسهیلات معافیت استفاده کنند مطابق مقررات قانونی فرد یا کارگاه از شمول معافیت خارج می‌شود.

رییس اتحادیه درودگران استان نیز در این نشست مشترک با تاکید بر اینکه صنعت چوب استان توانایی رقابت با کشورهای بزرگ دنیا را دارد تاکید کرد: صنف درودگران بزرگترین صنف تولیدی استان قم است که در طول زمان با مشکلات متعددی همراه بوده است.

صفایی با تاکید بر لزوم تعامل دوجانبه با تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: از یک سو برخی مسائل فی مابین شاغلان در صنف درودگی مربوط به لیست صنوف برخوردار از معافیت بیمه‌ای است که نیاز به بازنگری در قانون است و از طرف دیگر تعامل دو جانبه و همکاری تامین اجتماعی و اتحادیه صنف درودگران می‌تواند به شکوفایی صنعت چوب قم منجر شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgqx9t.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما