شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 43288
منبع : خبرگزاری فارس
قائم‌مقام شهردار قم:

نگاه بدنه شهرداری‌ها به حوزه فرهنگ تغییر کند/ اطلس فرهنگی قم درحال تدوین است

قم نيوز : قم نیوز: قائم‌مقام شهردار قم گفت: نگاه بدنه شهرداری‌ها به حوزه فرهنگ باید تغییر کند چرا که در این حوزه نیازمند هزینه نیستیم بلکه باید فعال‌سازی ظرفیت‌ها و رفع موانع را در دستور کار قرار دهیم.
نگاه بدنه شهرداری‌ها به حوزه فرهنگ تغییر کند/ اطلس فرهنگی قم درحال تدوین است
به گزارش قم نیوز، سید ابراهیم معتمدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم که در سالن جلسات نگارخانه سازمان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مراسم تودیع و معارفه برای روز دوشنبه برنامه‌ریزی شده بود اما با توجه به نظر مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری این مراسم را زودتر از موعد مقرر به صورت داخلی برگزار کردیم به همین علت مراسم دیگری به صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موسوی‌نژادیان مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم تاکنون اقدامات قابل توجهی را در این مجموعه انجام داده است، اضافه کرد:‌ امیدواریم این شخصیت توانمند در حوزه‌های مختلف فرهنگی با عناوین دیگری بتواند رسالت‌های خود را دنبال کند.

قائم مقام شهردار قم با بیان اینکه مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری باید با نگاه جهادی حرکت خود را دنبال کند، مطرح کرد: امیدواریم با استفاده از دیدگاه‌های جدید در این سازمان بتوانیم اهداف مورد نظر را با هماهنگی گسترده‌تری دنبال کنیم.

وی از سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم به عنوان یک نهال تازه‌کاشته ولی درحال خشک شدن یاد کرد و گفت: اکنون این مجموعه به جایگاه مطلوبی رسیده است و می‌تواند اقدامات گسترده‌تری را دنبال کند.

معتمدی خاطرنشان کرد: مباحث اقتصادی و وام‌ها، مجموعه شهرداری را در حوزه مالی با چالش‌های مختلف مواجه کرد به همین علت در هزینه‌های خود اولویت‌بندی مشخصی وجود داشت و مباحث فرهنگی به فراموشی سپرده شد اما طی دو ماه اخیر شهرداری به روال عادی خود بازگشسته و حقوق کارکنان را سروقت پرداخت می‌کند.

وی از آماده‌سازی بسترهای فرهنگی طی یک سال اخیر در قم یاد کرد و گفت: عملکرد موسوی‌نژادیان به عنوان یک فعال فرهنگی قابل قبول است و اکنون قم می‌تواند در حوزه فرهنگ به تولیدکننده و الگویی برای کشور تبدیل شود.

قائم مقام شهردار قم با اشاره به اینکه شهرداری‌های مختلف کشور نگاه مطلوبی به حوزه فرهنگ ندارند، تصریح کرد: نگاه بدنه شهرداری‌ها به حوزه فرهنگ باید تغییر کند چراکه در این حوزه نیازمند هزینه نیستیم بلکه باید فعال‌سازی ظرفیت‌ها و رفع موانع را در دستور کار قرار دهیم.

وی یادآور شد: امیدواریم با حضور مدیرعامل جدید و استفاده از ظرفیت مدیرعامل سابق بتوانیم برنامه چهار ساله‌ای که در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده است را به شیوه مطلوبی اجرایی کنیم.

معتمدی به اجرای پروژه‌های جدید تفریحی در شهر قم اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های مطلوبی در شهر قم وجود دارد که باید در راستای فعال‌سازی آنها گام برداریم یکی از این ظرفیت‌ها پاساژ سعدی بوده که برای مجموعه‌های مختلف فرهنگی و هنری آماده‌سازی شده است.

وی بر رفع بدهی‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تاکید کرد و گفت: نیازسنجی لازمه یک حرکت فرهنگی جامع است که در این راستا نقشه نیازسنجی فرهنگی قم در حال تدوین است تا بتوانیم به شیوه مطلوب‌تری حرکت‌های خود را در حوزه فرهنگ دنبال کنیم.

معتمدی با بیان اینکه نخستین شهربازی معارف اسلامی با مشارکت کانون تبیان به وسعت 15 هزار متر در بوستان غدیر راه‌اندازی می‌شود، مطرح کرد: این کانون می‌تواند به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح شود که در این راستا اطلس فرهنگی شهر به منظور بررسی ظرفیت مراکز فرهنگی در حال تدوین است.

قائم مقام شهردار قم با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه گردشگری به شیوه مطلوبی ورود نکرده‌ایم، تصریح کرد: حضور 20 میلیون زائر در قم می‌تواند سرمایه مطلوبی برای انتقال آموزه‌های فرهنگی و دینی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نباید دغدغه مالی داشته باشد، عنوان کرد: طی یک سال اخیر با کمترین هزینه بیشترین عملکرد در این سازمان انجام شده است به همین علت عملکرد موسوی‌نژادیان مصداق اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcevw8e.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما