يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 4329
قائم مقام وزیر صنعت:

سال آینده ركورد صادرات كشور از مرز 50 میلیارد دلار خواهد گذشت

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی رغم تمام توطئه های دشمن، فشارها و تحریم ها، ركورد صادرات كشور در سال آینده از مرز 50 میلیارد دلار خواهد گذشت.
سال آینده ركورد صادرات كشور از مرز 50 میلیارد دلار خواهد گذشت
به گزارش قم نیوز، محمدصادق مفتح روز یكشنبه در مراسم بهره برداری از دو طرح بزرگ صنعتی در قم عنوان كرد: در سال جاری میزان صادرات كشور به رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید كه فاصله زیادی تا عدم وابستگی كشور به صادرات نفت باقی نمانده است.

وی افزود: این موفقیت ها حاصل تلاش های دولت، مسوولان، سرمایه گذاری بخش خصوصی و راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر كشور است كه نشاندهنده توسعه صنعتی بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران می باشد.

مفتح اضافه كرد: در دهه مبارك فجر امسال، بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در با حضور دكتر احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات كشوری و استانی به بهره برداری می رسد كه با افتتاح از این واحدهای صنعتی، علاوه بر اشتغالزایی، فصل جدیدی در توسعه صنعتی كشور گشوده می شود.

به گفته وی، اهتمام جدی برای توسعه صنایع پیشرفته، صنایع صادرات محور و حركت به تولیدات صادرات محور از برنامه های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مفتح در ادامه، روند توسعه صنعتی در استان قم را از متوسط كشوری بالاتر دانست و افزود: قم در سی و سومین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی با احداث حدود دوهزار واحد تولیدی توانسته به یك قطب صنعتی در كشور تبدیل شود.

دو طرح بزرگ صنعتی شامل واحد تولیدی "كیان الیاف" تولید كننده انواع الیاف مصنوعی با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد ریال بخش خصوصی و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی و واحد تولیدی "توان بسپار" تولید كننده لوله و اتصالات پلی اتیلن با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد ریال بخش خصوصی و ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات دولتی در شهرك صنعتی شكوهیه قم، امروز با حضور استاندار قم و برخی مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

درحال حاضر، ۱۹۸۱ واحد تولیدی با اشتغالزایی برای بیش از ۴۰ هزار نفر در استان قم فعال هستند كه ۵۶ واحد تولیدی در چهار ماهه گذشته در این استان به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.8exfuqethsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما