چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 43409
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

کاش دولت‌ها به جای کمک به آل سعود مقابل جنایات آن در یمن سکوت می‌کردند/ وای بر حال دنیایی که دو نفر فاسد بخواهند سکان‌دار آن شوند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید گفت: رژیم دیوانه سعودی 19 ماه است که آدم می‌کشد، تخریب می‌کند و آتش می‌زند و دیگران کاش سکوت می‌کردند اما کمک می‌کنند.
کاش دولت‌ها به جای کمک به آل سعود مقابل جنایات آن در یمن سکوت می‌کردند/ وای بر حال دنیایی که دو نفر فاسد بخواهند سکان‌دار آن شوند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: بشارت باد بر شما و بشارت بدهید به افراد دیگر هر کسی لا اله الا الله را صادقانه بگوید اهل بهشت است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بسیاری افراد با شنیدن این حدیث خوشحال می‌شوند، می‌گویند هر کاری می‌خواهیم انجام می‌دهیم ولی این کلمه را می‌گوییم و اهل بهشت می‌شویم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لا اله الا الله به معنای این است که هیچ معبودی به جز خدا نیست، گفت: معبودها همین سنگ و چوب‌ها نیست، برخی معبودها بسیار بدتر است،‌ قرآن می‌گوید عده‌ای معبودشان هوای نفس است که باید آن را شکست، درهم و دینار دو بت دیگر است.

وی ادامه داد: ‌اکنون این بت در دنیا چه می‌کند، عربستان به این بت چسبیده و تمام دنیا را با دلارهای نفتی فریب می‌‌دهد و جنایت می‌کند و همه قوانین را زیر پا می‌گذارد، عده‌ای را در یمن در هم می‌کوبد و در مکان‌های دیگر آتش‌افروزی می‌کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: شهوت‌پرستی از دیگر بت‌ها است، که سبب متلاشی کردن خانواده‌ها می‌شود، مقام از دیگر بت‌ها است که فرد برای نگاه داشتن آن تملق و چاپلوسی می‌کند و اکنون برای رسیدن به مقام‌های سیاسی و غیرسیاسی چه می‌کنند، این هم بت‌ است.

وی با بیان اینکه این لا اله الا الله برای کسانی است که بت‌های مختلف را بشکنند، گفت: دل‌ ما نباید بتخانه باشد، اگر همه بت‌های مقام،‌ مال و‌ هوای نفس را شکستید، اینگونه لا اله الا الله صادق می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ باید اصلاحات و بت‌شکنی را از خود شروع کنیم و خالص یکتاپرست باشیم تا این بشارت شامل حال ما شود.

وی عنوان کرد:‌ امام سجاد(ع) در سخنی فرمودند خدایا به تو پناه می‌برم، عمرم تمام شود،‌ آماده نشده باشم و خودم را اصلاح نکرده باشم، همه باید این مطلب را الگو قرار دهیم، تا افسوس نخوریم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به حوادث یمن گفت: جنایت در یمن در حال ادامه پیدا کردن است،‌ معتقدم یمن صحنه امتحان برای دنیای امروز است،‌ یک دولت دیوانه 19 ماه است که آدم می‌کشد، تخریب می‌کند و آتش می‌زند و دیگران کاش سکوت می‌کردند، اما کمکشان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا روزنامه انگلیسی انتقاد کرده با وجود مجروح و آواره بودن مردم یمن، دولت انگلستان بیش از 2 میلیارد دلار اسلحه فروخته است، بنابراین نه تنها اظهار همدردی نمی‌کنند بلکه کمک می کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: در تمدن دنیای مادی عواطف نیست و اخلاق انسانی می‌میرد، زمانی‌که رئیس جمهور، وزیر یا نخست وزیر به مقامش رسید، برای نگاه داشتن مقام تلاش می‌کند.

وی با طرح این سؤال که در انتخابات ریاست جمهوری برخی کشورها چه خبر است، گفت: دو نفر که فاسد،‌ دروغگو و آلوده هستند و سابقه سوء دارند، می‌خواهند سکان‌دار دنیا شوند وای به حال دنیایی که این افراد بخواهند بر آنها حکومت کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه اگر از تعالیم انبیا جدا شویم، دنیای امروز به مرگ عواطف دچار می‌شود، گفت: جز دین نمی‌توان انتظار دنیای آرام را داشت، بدون اینکه دنیا به سوی تعلیمات انبیا برود، محصول این می‌شود، عده‌ای افراد فاسد، مفسد و پول‌پرست حاکم دنیا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ پشت سر هم اسلحه می‌دهند و دولت دیوانه می‌کوبد، سپس می‌خواهد روی ویرانه‌ها و مردمی که این همه کشتید، حکومت کنید، خودشان نیز نمی‌دانند چه می‌خواهند بکنند، این منطق یزیدی در حال زنده شدن است، باید منتظر ظهور منجی عالم بشریت باشید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjhxex.uqetyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما