کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 100 مستمری بگیر بیمه بیکاری در قم

پایگاه اطلاع رسانی فنی و حرفه ای استان قم , 2 آذر 1395 ساعت 14:00

قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 100 مستمری بگیر بیمه بیکاری در 6 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.


به گزارش قم نیوز،  احمد عطارنیا از ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 100 مستمری بگیر بیمه بیکاری در 6 ماهه اول سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: شرکت در دوره آموزش مهارتی و دریافت گواهینامۀ مهارت از شرایط برقراری حقوق بیمه بیکاری کارگران اخراجی واحدهای تولیدی و خدماتی است که از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مطابق تفاهم‌نامه کشوری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: کسب مهارت‌های جدید مشمولین بیمه بیکاری را برای ایجاد کسب و کار جدید آماده می‌سازد.

عطارنیا با اشاره به اینکه 10 درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری برای آموزش به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند، بیان کرد: از آنجایی که دوره‌های فنی و حرفه‌ای بیش از 70 درصد کار عملی دارند از بین این تعداد در بهترین حالت 50 درصد با مشاوره و هدایت شغلی به کار مجدد در زمینه مهارت‌های فرا گرفته مشغول می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم دارای هشت مرکز ثابت دولتی و 200 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد است که عموم مردم با مراجعه به پرتال جامع آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند به تقویم آموزشی بارگذاری در آن دسترسی داشته باشند و متقاضیان گواهینامه‌های مهارتی پس از صدور کارت الکترونیکی می‌توانند پروانه مهارت خود را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای استان جوشکاری برق، جوشکاری گاز، درو پنجره ساز دو جداره پروفیلupvc، تراشکاری، پرورش قارچ خوراکی، نصاب دستگاه‌های حرارتی، اتومکانیک، برق صنعتی، برق ساختمان، تعمیر لوازم خانگی، لوله کشی آب و گاز، تأسیسات حرارتی، تعمیر و نصب کولر گازی، پیرایش مردانه، امور مالی، برق خودرو، تعمیر تلفن همراه، آشپزی، خیاطی، حسابداری با رایانه، صنایع دستی و ... را از جمله حرفه‌هایی برشمرد که مستمری بگیران بیمه بیکاری می‌توانند طبق علاقه آن را انتخاب و در آن حرفه مشغول به کسب مهارت‌های لازم شوند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 43842

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/43842/ارائه-آموزش-های-مهارتی-بیش-100-مستمری-بگیر-بیمه-بیکاری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir