سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 43842
منبع : پایگاه اطلاع رسانی فنی و حرفه ای استان قم
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 100 مستمری بگیر بیمه بیکاری در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 100 مستمری بگیر بیمه بیکاری در 6 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.
ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 100 مستمری بگیر بیمه بیکاری در قم
به گزارش قم نیوز،  احمد عطارنیا از ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 100 مستمری بگیر بیمه بیکاری در 6 ماهه اول سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: شرکت در دوره آموزش مهارتی و دریافت گواهینامۀ مهارت از شرایط برقراری حقوق بیمه بیکاری کارگران اخراجی واحدهای تولیدی و خدماتی است که از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مطابق تفاهم‌نامه کشوری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: کسب مهارت‌های جدید مشمولین بیمه بیکاری را برای ایجاد کسب و کار جدید آماده می‌سازد.

عطارنیا با اشاره به اینکه 10 درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری برای آموزش به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند، بیان کرد: از آنجایی که دوره‌های فنی و حرفه‌ای بیش از 70 درصد کار عملی دارند از بین این تعداد در بهترین حالت 50 درصد با مشاوره و هدایت شغلی به کار مجدد در زمینه مهارت‌های فرا گرفته مشغول می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم دارای هشت مرکز ثابت دولتی و 200 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد است که عموم مردم با مراجعه به پرتال جامع آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند به تقویم آموزشی بارگذاری در آن دسترسی داشته باشند و متقاضیان گواهینامه‌های مهارتی پس از صدور کارت الکترونیکی می‌توانند پروانه مهارت خود را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای استان جوشکاری برق، جوشکاری گاز، درو پنجره ساز دو جداره پروفیلupvc، تراشکاری، پرورش قارچ خوراکی، نصاب دستگاه‌های حرارتی، اتومکانیک، برق صنعتی، برق ساختمان، تعمیر لوازم خانگی، لوله کشی آب و گاز، تأسیسات حرارتی، تعمیر و نصب کولر گازی، پیرایش مردانه، امور مالی، برق خودرو، تعمیر تلفن همراه، آشپزی، خیاطی، حسابداری با رایانه، صنایع دستی و ... را از جمله حرفه‌هایی برشمرد که مستمری بگیران بیمه بیکاری می‌توانند طبق علاقه آن را انتخاب و در آن حرفه مشغول به کسب مهارت‌های لازم شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcauany.49ney15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما