کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله شبیری زنجانی تأکید کرد

لزوم استفاده از موقوفات حوزوی برای تربیت طلاب مجتهد

خبرگزاری فارس , 11 آذر 1395 ساعت 19:15

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: لازم است از موقوفات حوزوی برای کمک به تربیت طلاب مجتهد استفاده شود.


به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی ظهر امروز در دیدار رئیس و مدیران سازمان اوقاف با تأکید بر اجرای نیت واقفان در مصرف موقوفات اظهار کرد: این کار نیازمند دقت و تلاش فراوانی از سوی سازمان اوقاف است.

وی افزود: امامزادگان بسیاری در طول تاریخ به ایران مهاجرت کرده‌اند که بقاع متبرکه آنها مورد احترام مردم است البته وجود برخی بقاع و امامزادگان هم سند و مدرک معتبری ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بقاع متبرکه‌ای که نزد مردم جایگاه خاصی دارند باید مورد توجه قرار گیرند خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است برخی بقاع و اصل و نسب بعضی امامزادگان دارای سند و مدرک معتبری نباشد اما بسیاری از آنها نیز واقعی هستند و مردم به آنها احترام می‌گذارند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف باید حتی‌المقدور مدارک و اسناد مربوط به بقاع متبرکه و امامزادگان را تهیه کند و در اختیار مردم قرار دهد.

آیت‌الله شبیری زنجانی با بیان اینکه تهیه شجره‌نامه امامزادگان اقدام خوبی است که سازمان اوقاف می‌تواند این کار را انجام دهد گفت: مردم احترام خاصی برای بقاع متبرکه قائل هستند و این کار اعتماد آنها را جلب می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حفظ و گسترش قرآن مجید در جامعه عنوان کرد: برخی همواره اینگونه تبلیغ می‌کنند که شیعیان به حفظ قرآن اهمیت نمی‌دهند بنابراین تلاش برای تربیت حافظان قرآن اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: در این بین تربیت طلاب حافظ و قاری قرآن دارای اولویت است زیرا آنها به تبلیغ اسلام در بین مردم می‌پردازند.

آیت‌الله شبیری زنجانی تصریح کرد: اگر برای سازمان اوقاف مقدور است می‌تواند در زمینه کمک به طلاب مجتهد و فقیه اقدام کند زیرا بسیاری از طلاب دارای مشکلات مالی هستند و موقوفات حوزوی در این زمینه راهگشا خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم خدمت به جامعه را دارای اجر و ثواب فراوان دانست و گفت: امیدواریم خداوند همه را مورد عنایت و توجه خود قرار داده و در راه خدمت‌رسانی موفق کند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44126

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44126/لزوم-استفاده-موقوفات-حوزوی-تربیت-طلاب-مجتهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir