پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 44126
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله شبیری زنجانی تأکید کرد

لزوم استفاده از موقوفات حوزوی برای تربیت طلاب مجتهد

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: لازم است از موقوفات حوزوی برای کمک به تربیت طلاب مجتهد استفاده شود.
لزوم استفاده از موقوفات حوزوی برای تربیت طلاب مجتهد
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی ظهر امروز در دیدار رئیس و مدیران سازمان اوقاف با تأکید بر اجرای نیت واقفان در مصرف موقوفات اظهار کرد: این کار نیازمند دقت و تلاش فراوانی از سوی سازمان اوقاف است.

وی افزود: امامزادگان بسیاری در طول تاریخ به ایران مهاجرت کرده‌اند که بقاع متبرکه آنها مورد احترام مردم است البته وجود برخی بقاع و امامزادگان هم سند و مدرک معتبری ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بقاع متبرکه‌ای که نزد مردم جایگاه خاصی دارند باید مورد توجه قرار گیرند خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است برخی بقاع و اصل و نسب بعضی امامزادگان دارای سند و مدرک معتبری نباشد اما بسیاری از آنها نیز واقعی هستند و مردم به آنها احترام می‌گذارند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف باید حتی‌المقدور مدارک و اسناد مربوط به بقاع متبرکه و امامزادگان را تهیه کند و در اختیار مردم قرار دهد.

آیت‌الله شبیری زنجانی با بیان اینکه تهیه شجره‌نامه امامزادگان اقدام خوبی است که سازمان اوقاف می‌تواند این کار را انجام دهد گفت: مردم احترام خاصی برای بقاع متبرکه قائل هستند و این کار اعتماد آنها را جلب می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حفظ و گسترش قرآن مجید در جامعه عنوان کرد: برخی همواره اینگونه تبلیغ می‌کنند که شیعیان به حفظ قرآن اهمیت نمی‌دهند بنابراین تلاش برای تربیت حافظان قرآن اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: در این بین تربیت طلاب حافظ و قاری قرآن دارای اولویت است زیرا آنها به تبلیغ اسلام در بین مردم می‌پردازند.

آیت‌الله شبیری زنجانی تصریح کرد: اگر برای سازمان اوقاف مقدور است می‌تواند در زمینه کمک به طلاب مجتهد و فقیه اقدام کند زیرا بسیاری از طلاب دارای مشکلات مالی هستند و موقوفات حوزوی در این زمینه راهگشا خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم خدمت به جامعه را دارای اجر و ثواب فراوان دانست و گفت: امیدواریم خداوند همه را مورد عنایت و توجه خود قرار داده و در راه خدمت‌رسانی موفق کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg3q9t.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما