کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزرگترين حوادث رانندگي هميشه در اثر کوچکترين بي احتياطي ها اتفاق مي افتد

پایگاه خبری پلیس , 17 آذر 1395 ساعت 11:30

قم نیوز: رئيس پلپيس راه استان گفت: بزرگترين حوادث رانندگي هميشه در اثر کوچکترين بي احتياطي ها اتفاق مي افتد.


به گزارش قم نیوز، ‌سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" با توجه به سرد شدن هوا و بارش باران در سطح محورهاي مواصلاتي استان اظهار داشت: به منظور پيشگيري از بروز سوانح و حوادث و در راستاي استفاده بهينه از تجهيزات و وسايل نقليه خود، ضرورت دارد تا رانندگان و راکبان وسائط نقليه در پي بارش نزولات آسماني ،لغزندگي معابر و قبل از حرکت ،بازديد کلي از وضعيت وسائط نقليه شامل (سطح ضد يخ خودرو – سطح روغن موتور - وضعيت لاستيک ها – زنجيرچرغ – برف پاکن و شيشه شوي مناسب فصل سرما) را مدنظر داشته باشند .

وي افزود: يخ زدن قفل در صبح هاي سرد زمستاني اغلب باعث بروز مشکلاتي براي راننده شده و بايستي لاستيک ها  را هم از نظر فرسودگي، لاستيک سائي، فشار باد و صدمات احتمالي بررسي کنند.

سرهنگ جمشيدي راد ادامه داد: لازم است رانندگان عزيز تمام چراغ ها را اعم از چراغ هاي ترمز، دنده عقب، دينام، چراغ هاي کوچک عقب و جلو ،نور بالا و پايين و راهنما،همچنين چراغ هاي نشانگر صفحه ي كيلومتر از نظر سالم بودن کنترل کنند.

وي اضافه کرد: هنگام رانندگي در هواي مه آلود، از چراغ مه شکن استفاده کنيد و در صورت نداشتن اين چراغ با روشن کردن نور پائين با احتياط کامل حرکت کنيد.

سرهنگ جمشيدي راد اعلام داشت: در زمستان شيشه هاي خودرو، چراغ ها ، راهنماها، بخاري و سيستم تهويه را بازديد و  در حين رانندگي از خطوط وسط و کناره جاده در ادامه مسير حرکت خود استفاده کنيد.

رئيس پليس راه استان بيان داشت: سيستم سوخت رساني را کنترل و تميز کنيد از قبيل (هواکش، توري پمپ بنزين، لوله هاي بنزين از باک به پمپ بنزين و از پمپ بنزين به کاربراتور و يادمان باشد بزرگترين حوادث رانندگي هميشه در اثر کوچکترين بي احتياطي ها اتفاق مي افتد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44309

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44309/بزرگترين-حوادث-رانندگي-هميشه-اثر-کوچکترين-بي-احتياطي-اتفاق-مي-افتد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir