چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 44309
منبع : پایگاه خبری پلیس

بزرگترين حوادث رانندگي هميشه در اثر کوچکترين بي احتياطي ها اتفاق مي افتد

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پلپيس راه استان گفت: بزرگترين حوادث رانندگي هميشه در اثر کوچکترين بي احتياطي ها اتفاق مي افتد.
بزرگترين حوادث رانندگي هميشه در اثر کوچکترين بي احتياطي ها اتفاق مي افتد
به گزارش قم نیوز، ‌سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" با توجه به سرد شدن هوا و بارش باران در سطح محورهاي مواصلاتي استان اظهار داشت: به منظور پيشگيري از بروز سوانح و حوادث و در راستاي استفاده بهينه از تجهيزات و وسايل نقليه خود، ضرورت دارد تا رانندگان و راکبان وسائط نقليه در پي بارش نزولات آسماني ،لغزندگي معابر و قبل از حرکت ،بازديد کلي از وضعيت وسائط نقليه شامل (سطح ضد يخ خودرو – سطح روغن موتور - وضعيت لاستيک ها – زنجيرچرغ – برف پاکن و شيشه شوي مناسب فصل سرما) را مدنظر داشته باشند .

وي افزود: يخ زدن قفل در صبح هاي سرد زمستاني اغلب باعث بروز مشکلاتي براي راننده شده و بايستي لاستيک ها  را هم از نظر فرسودگي، لاستيک سائي، فشار باد و صدمات احتمالي بررسي کنند.

سرهنگ جمشيدي راد ادامه داد: لازم است رانندگان عزيز تمام چراغ ها را اعم از چراغ هاي ترمز، دنده عقب، دينام، چراغ هاي کوچک عقب و جلو ،نور بالا و پايين و راهنما،همچنين چراغ هاي نشانگر صفحه ي كيلومتر از نظر سالم بودن کنترل کنند.

وي اضافه کرد: هنگام رانندگي در هواي مه آلود، از چراغ مه شکن استفاده کنيد و در صورت نداشتن اين چراغ با روشن کردن نور پائين با احتياط کامل حرکت کنيد.

سرهنگ جمشيدي راد اعلام داشت: در زمستان شيشه هاي خودرو، چراغ ها ، راهنماها، بخاري و سيستم تهويه را بازديد و  در حين رانندگي از خطوط وسط و کناره جاده در ادامه مسير حرکت خود استفاده کنيد.

رئيس پليس راه استان بيان داشت: سيستم سوخت رساني را کنترل و تميز کنيد از قبيل (هواکش، توري پمپ بنزين، لوله هاي بنزين از باک به پمپ بنزين و از پمپ بنزين به کاربراتور و يادمان باشد بزرگترين حوادث رانندگي هميشه در اثر کوچکترين بي احتياطي ها اتفاق مي افتد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjhtex.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما