پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 44343
آیت الله جزایری:

پویایی حوزه به پویایی انقلاب وابسته است/ نباید نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت شویم

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر اینکه پویایی حوزه‌های علمیه به پویایی انقلاب اسلامی وابسته است، گفت: اگر انقلابی نباشیم نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت می‌شویم.
پویایی حوزه به پویایی انقلاب وابسته است/ نباید نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت شویم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین اجلاسیه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیازهای جدیدی در جامعه مطرح شده است، اظهار کرد: قبل از انقلاب سیاست‌های ضد دینی رژیم منحوس توان را از حوزه‌های علمیه گرفته بود اما به برکت رهنمودهای امام خمینی(ره) حوزه‌های علمیه توانستند مسیر جدیدی را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه انقلابی از نیازهای جامعه اسلامی است، اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی در میان مردم توجه نسبت به حوزه‌های علمیه بسیار بیشتر شد.

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه پویایی حوزه‌های علمیه به پویایی انقلاب اسلامی وابسته است، مطرح کرد: اگر انقلابی نباشیم نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت می‌شویم و حساسیت نسبت به ارزش‌های دینی از اولویت‌های مورد نیاز رسیدن به تعالی است.

وی از برگزاری حلقه‌های تربیتی در مساجد اهواز یاد کرد و گفت: روحانیون و طلاب با برگزاری حلقه‌های معرفتی توانستند جمعیت ۲۰ نفره حوزه اهواز را به دو هزار طلبه برادر و دو هزار طلبه خواهر برسانند.

موسوی جزایری خاطرنشان کرد: حوزه علمیه اهواز طلاب انقلابی عرب زبان را به قم و نجف اعزام کرده و در حال افزایش جمعیت این گروه‌های اعزامی است تا بتواند از ظرفیت طلاب خود به صورت فرااستانی و فراملی استفاده کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شبکه‌های ماهواره‌ای ضربه‌های سنگینی به عقاید مردم زده‌اند، عنوان کرد: شبهه‌پراکنی‌های مختلف در مورد اهل بیت(ع) از برنامه‌های اصلی این شبکه‌ها بوده است به همین علت شبکه ماهواره‌ای به زبان عربی از شب ولادت حضرت معصومه(س) در سه سال گذشته تاسیس کرده‌ایم که موفقیت‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdchxxnk.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما