جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 44370
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

فضاي سبز قم تا پايان امسال ۳۰۰ هكتار افزايش مي‌يابد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم فعاليت وانت‌بارها و دست‌فروشان را به عنوان نمادهاي نازيباي شهر قم برشمرد و گفت: ساماندهي دست‌فروشان و وانت‌بارها در هسته مركزي شهر و اطراف حرم مطهر اقدامي بلند مدت بوده و نيازمند مشاركت شهروندان است.
فضاي سبز قم تا پايان امسال ۳۰۰ هكتار افزايش مي‌يابد
به گزارش قم نیوز،  دكتر سقائيان نژاد با تاكيد بر توجه مديريت شهري در بهره‌گيري از نمادهاي اسلامي در شهر اظهار داشت: نمادهاي شهري در قم بايد نماد شهر اسلامي باشد اما اين مسائل در برنامه‌هاي بلند مدت شهرداري تعريف شده است.

شهردار قم با بيان اينكه در حال حاضر اولويت شهرداري بر اتمام پروژه‌هاي نيمه كاره و ناتمام است افزود: پروژه‌هاي مهمي سر راه وجود دارد كه ترافيك زيادي در سطح شهر ايجاد كرده و مردم را آزار داده است از همين رو تمام توان خود را براي اتمام اين پروژه‌ها به كار گرفته‌ايم.

وي با تأكيد بر اينكه در حال حاضر برنامه قم ۱۴۰۰ مدت يك ماه است كه به تصويب رسيده ادامه داد: در سال ۹۴ و امسال برنامه‌ها را به صورت پروژه محور پيش رفتيم و مي‌توانيم اين نويد را به شهروندان بدهيم كه تا پايان امسال تقريباً ۱۰۰ درصد پروژه‌هاي نيمه‌كاره به اتمام خواهد رسيد.

به گفته سقائيان نژاد، پروژه‌هاي منوريل و مترو از پروژه‌هاي ادامه دار هستند اما ديگر پروژه‌هاي نيمه‌كاره و كليدي همچنين پروژه‌هاي مصوب سفر مقام معظم رهبري از جمله ايجاد ۲۴ بوستان در سطح شهر، ورودي جعفريه- قم، ايمن‌سازي ۸۲ درصد پارك‌ها، آماده سازي ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني، نوسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي با ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاكسي و ۴۰ دستگاه اتوبوس از مهم‌ترين اقداماتي است كه تا پايان امسال به نتيجه مي‌رسد.

شهردار قم با اشاره به پروژه‌هاي تفريحي و فرهنگي گفت: باغ پرندگان، اجراي فاز ۱ و ۲ تله كابين، باغ گل‌ها و آكواريوم قم از طرح‌هاي مهمي است كه در حال پيگيري و برنامه‌ريزي براي اجرا است.

وي به افزايش ۳۰۰ هكتاري فضاي سبز قم در سال گذشته اشاره كرد و گفت: ۳۰۰ هكتار فضاي سبز نيز در سال جاري به ظرفيت استان افزوده مي‌شود كه با مجموع اقدامات صورت گرفته در ادامه به بحث نمادها و ظاهر شهر هم رسيدگي خواهيم كرد.

سقائيان نژاد فعاليت وانت‌بارها و دست‌فروشان را به عنوان نمادهاي نازيباي شهر قم برشمرد و تصريح كرد: براي زيباسازي شهر و ساماندهي دست‌فروشان و وانت‌بارها در هسته مركزي شهر و اطراف حرم نيروي انتظامي و دستگاه قضايي همكاري گسترده‌اي در اين زمينه داشتند اما اين طرح اقدامي بلند مدت بوده و نيازمند مشاركت شهروندان است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchvxnk.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما