کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله علوی گرگانی:

مسوولان دانشگاه‌ها دانشجویان را به بهره‌گیری از کلام حق و اهل‌بیت(ع) دعوت کنند

خبرگزاری فارس , 20 آذر 1395 ساعت 15:30

قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: مسوولان دانشگاه‌ها رهبران جامعه هستند و باید همواره دانشجویان را به کلام حق و تبعیت از سیره اهل بیت(ع) دعوت کنند.


به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: خداوند در قرآن برخی مسائل را تکرار کرده است زیرا که تذکر و یادآوری موجب می‌شود انسان نسبت به مسائل خود آگاه شود.

وی با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) در ارتباط با مطلوب بودن تعادل و توازن در رفتار انسان گفت: مردم باید با اندیشه در رفتارهایشان نسبت به اصلاح خود اقدام کنند و با توجه به اینکه اصلاح فرد موجب اصلاح جامعه می‌شود و جامعه از فرد تشکیل‌شده است، امام نخست شیعیان حضرت علی(ع) همه مردم جامعه را به اصلاح فردی دعوت و نسبت به این امر تأکید کردند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه همه ما امت واحده هستیم و زیر پرچم لا اله ‌الاالله باید حرکت کنیم، تصریح کرد: در این راستا همه مردم را به‌سوی خدا دعوت می‌کنیم و هرکسی که سخن خداوند را از زبان خود جاری کند عبادت انجام داده است.

آیت‌الله علوی گرگانی به حدیثی از امام ششم شیعیان امام صادق (ع) اشاره و بیان کرد: هرکسی به سخن حق گوش دهد عبادت کرده است و در صورتی که کسی کلام حق را توجه نکرد و سخن شیطان را گوش فرا دهد، شیطان را عبادت کرده است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم عمل کردن به کلام حق را مورد توجه قرار داد و گفت: مسوولان دانشگاه‌ها رهبران جامعه هستند که باید همواره از دانشجویان برای بهره‌گیری از کلام حق و اهل‌بیت(ع) دعوت کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه همواره باید دانشجویان را به رعایت حق‌الله دعوت کرد، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید از حق‌الله پیروی کرده و به تقوای الهی چنگ بزنند تا خداوند از ما رضایت داشته باشد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44393

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44393/مسوولان-دانشگاه-ها-دانشجویان-بهره-گیری-کلام-حق-اهل-بیت-ع-دعوت-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir