شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 44393
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

مسوولان دانشگاه‌ها دانشجویان را به بهره‌گیری از کلام حق و اهل‌بیت(ع) دعوت کنند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: مسوولان دانشگاه‌ها رهبران جامعه هستند و باید همواره دانشجویان را به کلام حق و تبعیت از سیره اهل بیت(ع) دعوت کنند.
مسوولان دانشگاه‌ها دانشجویان را به بهره‌گیری از کلام حق و اهل‌بیت(ع) دعوت کنند
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: خداوند در قرآن برخی مسائل را تکرار کرده است زیرا که تذکر و یادآوری موجب می‌شود انسان نسبت به مسائل خود آگاه شود.

وی با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) در ارتباط با مطلوب بودن تعادل و توازن در رفتار انسان گفت: مردم باید با اندیشه در رفتارهایشان نسبت به اصلاح خود اقدام کنند و با توجه به اینکه اصلاح فرد موجب اصلاح جامعه می‌شود و جامعه از فرد تشکیل‌شده است، امام نخست شیعیان حضرت علی(ع) همه مردم جامعه را به اصلاح فردی دعوت و نسبت به این امر تأکید کردند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه همه ما امت واحده هستیم و زیر پرچم لا اله ‌الاالله باید حرکت کنیم، تصریح کرد: در این راستا همه مردم را به‌سوی خدا دعوت می‌کنیم و هرکسی که سخن خداوند را از زبان خود جاری کند عبادت انجام داده است.

آیت‌الله علوی گرگانی به حدیثی از امام ششم شیعیان امام صادق (ع) اشاره و بیان کرد: هرکسی به سخن حق گوش دهد عبادت کرده است و در صورتی که کسی کلام حق را توجه نکرد و سخن شیطان را گوش فرا دهد، شیطان را عبادت کرده است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم عمل کردن به کلام حق را مورد توجه قرار داد و گفت: مسوولان دانشگاه‌ها رهبران جامعه هستند که باید همواره از دانشجویان برای بهره‌گیری از کلام حق و اهل‌بیت(ع) دعوت کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه همواره باید دانشجویان را به رعایت حق‌الله دعوت کرد، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید از حق‌الله پیروی کرده و به تقوای الهی چنگ بزنند تا خداوند از ما رضایت داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc11q0.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما