چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 44579
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پيام تبريك شهردار قم به مناسبت روز حمل و نقل

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با صدور پيامي فرا رسيدن ۲۶ آذر ماه روز ملي حمل و نقل را به تلاشگران اين عرصه تبريك گفت.
پيام تبريك شهردار قم به مناسبت روز حمل و نقل
به گزارش قم نیوز، دكتر سقائيان‌نژاد شهردار قم به مناسبت ۲۶ آذر روز ملي حمل و نقل، پيامي به شرح زير صادر كرد.

۲۶ آذرماه ۱۳۶۲ يادآور سال‌هاي حماسه و دفاع همه جانبه‌ ملت ايران است، روزي كه مقتداي انقلاب با صدور فرماني انقلابي، مشكل به وجود آمده در حوزه حمل و نقل را مرتفع نمود و افرادي كه در اين عرصه بودند، حماسه‌اي ديگر آفريدند.

امروز بعد از سال‌ها از آن فرمان تاريخي، همچنان نيازمند عزمي جدي براي توسعه حمل و نقل در كشور عزيزمان هستيم؛ عرصه‌اي كه داراي ساحت‌هاي مختلف و در ارتباط با همه اقشار جامعه است و به نوعي، هيچ فردي در طول زندگي خود، فارغ از اين مسئله و بي نياز از آن نخواهد بود.

يكي از عرصه‌هاي مهم اين مسئله، حمل و نقل عمومي و درون‌شهري است؛ حوزه‌اي كه شايد طي سال‌هاي گذشته كمتر به آن پرداخته شده و بيشتر توجهات معطوف به حمل و نقل برون‌شهري و ترانزيتي بوده است.

شهر قم با جمعيتي بيش از يك ميليون نفر و زائراني كه تعداد آنها فراتر از ۲۰ ميليون نفر در سال است، از نظر حمل و نقل درون‌شهري با مشكلاتي مواجه است كه ريشه در سال‌هاي دور دارند؛ از كمبود وسائل حمل و نقل جمعي تا معابر و خيابان‌هايي كه براي تردد از آنها نيازمند اصلاحاتي هستيم همچنين عدم استفاده از وسائل جديد و مدرن همچون مترو، مشكلات افزون‌تري براي قمي‌ها و زائران ايجاد كرده است.

شهرداري قم در اين راستا با همكاري نهادهاي ذيربط ملي و استاني در تلاش است، بسترساز ورود وسائل مدرن حمل و نقل جمعي و بهبود سيستم ترافيك درون‌شهري باشد، هدفي كه جز با هم افزايي و همدلي همه دستگاه‌هاي مربوط و حمايت همه جانبه دولت ميسر نخواهد بود چه اينكه به فرموده رهبر معظم انقلاب، قم آبروي نظام اسلامي است و خدمت به آن، خدمت به يك نظام الهي محسوب مي‌شود.

آنچه امروز به عنوان تلاش در زمينه بهبود وضعيت حمل و نقل درون‌شهري قم در حال انجام است، شامل خط A مترو، تكميل فاز نخست مونوريل، ايجاد و سامان‌دهي خطوط ويژه اتوبوس، نوسازي و افزايش ناوگان حمل و نقل درون‌شهري و بكارگيري سامانه‌هاي مدرن كنترل و نظارت بر مجموعه ناوگان حمل و نقل شهري است.

برخود لازم مي دانم فرا رسيدن روز حمل و نقل را به كليه زحمت كشان اين حوزه صميمانه تبريك و تهنيت عرض نموده توفيق روز افزون همگان را در  جهت پويايي هرچه بيشتر  صنعت بزرگ حمل و نقل  و خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي از درگاه خداوندسبحان خواهانم.اميد است در سايه تلاش و كوشش همگاني و حمايت دولتمردان و نمايندگان مردم فهيم در مجلس شوراي اسلامي، شاهد به بار نشستن هر چه سريع‌تر طرح‌هاي ترافيكي و كاهش اثرات سوء مادي و معنوي حاصل از مشكلات ترافيكي در قم باشيم.

 

                                                                                               دكتر سيد مرتضي سقائيان‌نژاد

                                                                                                             شهردار قم

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci3wa5.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما