چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 44798
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد

طبقه‌بندی علوم حوزوی برای تربیت متخصص

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: در حوزه خوب است علوم طبقه‌بندی شود، یک نفر نمی‌تواند در تمام علوم تخصص پیدا کند، بلکه می‌تواند در یکی از علوم صرف و نحو، تفسیر، کلام و امامت متخصص باشد.
طبقه‌بندی علوم حوزوی برای تربیت متخصص
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه خوب است علوم طبقه‌بندی شود، یک نفر نمی‌تواند در تمام علوم تخصص پیدا کند، بلکه می‌تواند در یکی از علوم علوم صرف و نحو، تفسیر، کلام و امامت متخصص باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) شاگردان خود را طبقه‌بندی کردند که هر یک از علمای شریعت هستند، باید در نظر داشت علمای شریعت منحصر به فقها نیستند، بلکه کسانی هستند که در یک رشته از علوم تخصص پیدا کردند که ارتباط با اسلام، تاریخ اهل بیت(ع) و... دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مأمون سعی می‌کرد، امام رضا(ع) از موقعیت خود کاهش دهد، گفت: مأمون هوشیار بود، بنابراین امام رضا(ع) را از مدینه به خراسان آورد تا خلافت را به او بدهد و به این وسیله سر و صداها را خاموش کند ولی عظمت حضرت بیشتر روشن شد.

وی عنوان کرد: مأمون پیشوای هشتم شیعیان را برای قبول ولایتعهدی تهدید کرد و سعی کرد با تشکیل جلسات مختلف امام رضا(ع) را شکست دهد ولی خود او با شکست مواجه شد.

نوری همدانی خاطرنشان کرد: هر کسی در هر فنی ارتباط با اسلام پیدا کند، متخصص است، اسلام معارف فرهنگی وسیع دارد، برخی اوقات علما متخصص فقهی نیستند ولی کارشان ارتباط با اسلام دارد، بنابراین مقصود از علمای شریعت تنها فقها نیست نمی‌توانیم مفسران و کسانی که عمر خود را در نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه صرف کردند، کنار بگذاریم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbwzba.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما