?>?> طلاب پیام‌آور وحدت در میان مسلمانان باشند جهان اسلام گرفتار بلای بزرگی به نام تفرقه است | قم نیوز
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 44812
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

طلاب پیام‌آور وحدت در میان مسلمانان باشند/ جهان اسلام گرفتار بلای بزرگی به نام تفرقه است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید پیام‌آور وحدت در میان مسلمانان باشند، در چنین شرایطی با توجه به توطئه‌های دشمنان نباید فریب دشمن را بخوریم و به اختلافات دامن بزنیم.
طلاب پیام‌آور وحدت در میان مسلمانان باشند/ جهان اسلام گرفتار بلای بزرگی به نام تفرقه است
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار ائمه جمعه و اساتید حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت وحدت اظهار کرد: شیعیان و اهل سنت در زیارت خانه خدا با یکدیگر اختلافی ندارند، بنابراین باید در خارج از این مکان مقدس نیز متحد باشند.

وی ادامه داد: اهل سنت در میان خودشان هم مشکلاتی دارند، طلاب حوزه‌های علمیه باید پیام‌آور وحدت در میان مسلمانان باشند، در چنین شرایطی با توجه به توطئه‌های دشمنان نباید فریب دشمن را بخوریم و به اختلافات دامن بزنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حکومت انگلیس با ایجاد اختلاف در میان مردم هندوستان توانست که این کشور را مستعمره خود کند، روش حکومت انگلیس برای استعمار کشورها این بود که اختلاف بیانداز و حکومت کن.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ارتباط ایجاد تفرقه با شرک اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مشرکان این بود که در میان مردم تفرقه ایجاد می‌کردند، به همین دلیل می‌توان گفت که ایجاد تفرقه با شرک داشتن برابری دارد.

وی ادامه داد: اکنون جهان اسلام گرفتار بلای بزرگی به نام تفرقه شده است، راه درمان تفرقه را می‌توان در آیات قرآن پیدا کرد و با راه‌های قرآنی می‌توانیم تفرقه را از بین ببریم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در یکی از آیات سوره حشر به وضعیت قوم یهود اشاره و بحث وجود اختلاف در میان آن قوم مطرح شد و اختلاف نشانه حماقت بیان شده است و تفرقه‌اندازان براساس این سوره با هم اتحاد ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد هستیم که دشمنانی مانند آمریکا و انگلیس در جهان اسلام تفرقه ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirva5.t1a5z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما