قم نيوز : قم نیوز: معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه قدرت خداوند متعال در حماسه 9 دی تجلی یافته است، گفت: این روز متعلق به خداوند متعال بوده چراکه به برکت عنایات الهی فتنه بزرگی از سر ملت رفع شده است.
قدرت خداوند متعال در فتنه 88 تجلی یافت/ بعد از 9 دی موضع‌گیری‌های برخی نشان داد به دنبال جدا شدن از دشمن نیستند/ دو وزیر با وجود هشت بار تذکر به
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دیشب در سومین نشست از سلسله نشست‌های بصیرتی بسیج مدرسه علمیه معصومیه که به مناسبت گرامیداشت سالروز خلق حماسه 9 دی در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به خداباوری انسان‌ها تاکید کرده است، اظهار کرد: قدرت خداوند متعال بر همه چیز سلطه دارد و اگر این قدرت و وعده او ایمان آورده و حدود الهی را رعایت کردیم مورد عنایت و نصرت پروردگار جهانیان قرار می‌گیریم و گناهانمان با انجام توبه بخشوده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت خداوند متعال در حماسه 9 دی تجلی یافته است، اضافه کرد: این روز متعلق به خداوند متعال بوده چراکه به برکت عنایات الهی فتنه بزرگی از سر ملت رفع شده است.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: انتخابات سال 88 یکی از کم‌نظیرترین انتخابات بوده که با حضور سلایق مختلف مردم و به صورت آزاد برگزار شد اما افرادی که در این انتخابات رای نیاوردند به دنبال ابطال آن بودند.

وی با اشاره به اینکه افراد شکست خورده در انتخابات 88 رای نیاوردن را عامل اصلی تقلب می‌دانستند، تصریح کرد: یکی از نامزدهای که اکنون در حصر است کاهش رای خود نسبت به انتخابات دوره گذشته را عامل تقلب دانست.

اژه‌ای یادآور شد: بر اساس گفته‌های یکی از نامزدهای شکست خورده آقای هاشمی مدعی شده که آقای ری‌شهری گفته که در جمعه قبل از انتخابات در یکی از شهرها صندوق رای گذاشته و مردم را برای رای دادن به احمدی‌نژاد در ازای پرداخت 50 هزار تومان برای هر رای تشویق کردند و در یکی از شهرها صندوق را وسط ظهر دزدیدند و رای‌های صندوق را به نفع خود تغییر دادند و گاهی اوقاف مطالبی بی‌پایه‌تر از این موضوع گفته شده است.

وی از برگزاری یکی از جلسات رسمی کشور با حضور مسؤولان ملی و نامزدهای شکست خورده یاد کرد و ادامه داد: در این جلسه یکی از نامزدها مدعی شد که صندوق‌ها را دوجداره ساختند که در طبقه زیرین آرای مورد نظر را قرار داده و آرای اصلی که در طبقه بالا بوده را کنار گذاشته‌اند بنده در این جلسه عنوان کردم که این مباحث امکان پذیر نیست و به ری‌شهری گلایه کردم که چرا خبرهای مرتبط با تخلف در انتخابات را به وزارت اطلاعات اطلاع ندادید او سخن هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد اما هاشمی تکذیب او را قبول نمی‌کرد اما در واقع ری‌شهری گفته که شنیدم به برخی از افراد پول دادند که به احمدی نژاد رای دهند و این حرف گرچه بدون پایه بوده اما بررسی کردیم که هیچ نبوده است.

اژه‌ای اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود یکی از صندوق‌های رای را دزدیده‌اند و دادستانی خبر دارد، نادرست است چراکه در هر لحظه بیش از 10 نفر از گروه‌های مختلف به صندوق نظارت دارند اما بنده تحقیقاتی کردم که بر اساس گفته‌های دادسرا، مردم، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه هیچ رخ دادکوچکی هم مشاهده نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه از وجود سلامت در دوره‌های مختلف انتخاباتی یاد کرد و گفت:‌ در دوم خرداد وزارت کشور در اختیار اصولگرا بود اما نام دوم خردادی‌ها از صندوق بیرون آمد و در سال 84 کشور در اختیار گروهی متفاوت بود اما نام احمدی‌نژاد به عنوان نماینده جریان راست از صندوق‌ها بیرون آمد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در صورت انتخاب نامزد اصلاحات نیز حرکت خود را ادامه می‌داد، تصریح کرد: در موسسات آمریکایی سال‌ها قبل از انتخابات برای انقلاب مخملی برنامه‌ریزی و برخی عناصر سیاسی و امنیتی آمریکا به صورت مشخص برای انتخابات نظرات خود را اعلام کرده بودند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه استکبار هشت ماه قبل از انتخابات به دنبال شبهه تقلب بوده است، عنوان کرد: فرد روحانی که اکنون در حصر است در آذرماه اعلام کاندیداتوری و هشت ماه قبل از انتخابات احتمال تقلب را مطرح کرد و هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران موضوع مراقبت از تقلب در انتخابات را نیز عنوان کرد به همین علت وزارت اطلاعات گسترش سطح بررسی‌های خود را در موضوع‌های مختلف مورد توجه قرار داد و موضوع ساخت صندوق‌ها، شیوه حمل آنها و دیگر مباحث مرتبط را بررسی کرد به همین علت به میزانی از اعتقاد نسبت به سلامت انتخابات رسیدم که بنده ادعا کردم آمادگی بحث با هر فردی در مورد سلامت انتخابات را دارم.

وی یادآور شد: بعد از مباحث مذکور موضوع جدیدی را مطرح کردند مبنی بر اینکه دولت قبلی وعده داده تا مردم به سمت رای دادن به احمدی‌نژاد گرایش پیدا کنند در حالی که این موضوع در دولت‌های مختلف از جمله دولت کنونی نیز قابل مشاهده است چرا که بعید نیست اما این عمل تقلب در انتخابات محسوب نمی‌شود.

محسنی اژه‌ای از دیدار خصوصی خود با یکی از سران مدعی تقلب یاد کرد و گفت: به او گفتم که اگر همه صندوق‌ها را بازبینی کنند قبول دارید اما او اصل انتخابات را باطل دانست به همین علت بنده گفتم که اگر انتخابات را بار دیگری برگزار کنیم اما شما رای نیاورید چه می‌شود، او برای بار دیگر اعلام کرد که انتخابات را باطل می‌داند.

وزیر اسبق اطلاعات با تاکید بر اینکه برخی به دنبال بی‌گناه نشان دادن ظالم هستند، عنوان کرد: برخی از خارج‌نشین‌ها به صورت هدایت شده در فتنه 88 به کشور بازگشتند و برخی غیر ایرانی‌ها با عنوان‌های توریست و عناوین مختلف به سمت ایران سفر کردند.

وی با بیان اینکه جنایت‌های دشمن در فتنه 88 به خوبی آشکار بود، عنوان کرد: آشکارا مسؤولان آمریکایی به میدان آمدند و در حالی که می‌دانستند اقدامات و گفته‌های آنها دخالت در امور کشور دیگری است اما سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را توسعه دادند، با این وجود برخی متنبه نشده و خط خود را از دشمن جدا نکردند.

محسنی‌اژه‌ای آموزش رسمی برای چگونگی مبارزه با نیروهای نظامی در خیابان‌ها را یکی دیگر از اقدامات دشمن برشمرد و گفت: به اراذل و اوباش آموزش دادند که چگونه در خیابان‌ها با بسیجیان و حزب‌الهی‌ها مبارزه کنند که این امر با استفاده از فضاهای مجازی و بسترهای خارج از کشور دنبال شد و برخی از ستادهای انتخابات به کانونی برای دسته‌بندی‌ها و استفاده از سلاح‌ها سرد برای حضور در خیابان‌ها تبدیل شدند.

وی اضافه کرد: برخی به میزانی از امیدواری رسیدند که به صورت علنی از جریان سبز حمایت می‌کردند چراکه جریان‌های مارکسیستی و ضد انقلابی نیز در فتنه حضور یافتند و مباحث جدیدی که ارتباطی با انتخابات نداشت را نیز مطرح کردند.

سخنگوی قوه قضائیه از شعارهای مطرح شده در فتنه 88 برای تخریب اسلام و ولایت فقیه یاد کرد و گفت: در حماسه 9 دی برای همگان به اثبات رسید که ملت آرمان‌ها را قبول داشته و ارتباطی با بیگانه ندارند اما برخی مرز خود را از دشمن جدا نکردند؛ بنده نمی‌توانم قضاوت کنم که همه سران فتنه با سرویس‌های اطلاعاتی استکبار ارتباط داشتند یا خیر اما بعد از حماسه 9 دی موضع‌گیری‌های برخی افراد نشان داد که آنها به دنبال جدا شدن از دشمن نیستند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه‌گران در سال 88 برای هفت مورد تجاوز یا تعارض اسنادی را ارائه کردند، مطرح کرد: در گاهی اوقات مردم حزب اللهی و طلاب در این فضاسازی‌های رسانه‌ای قرار گرفتند و برخی از این موارد را قبول کردند که در یکی از این موارد دختری تک فرزند خانواده شهید معرفی شده بود که نیروهای نظامی به او تجاوز کرده و برای از بین بردن آثار جرم، قسمت پایین بدن او را اسید پاشیده و بدون اطلاع دادن به خانواده، او را در بهشت زهرا دفن کردند اما چرا این مطلب دروغین باید با اسناد دروغین به مردم ارائه شود.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: برای فرد مذکور آگهی شهادتی با عکس چهار شهید دیگر ساختند و با حضور یکی از سران فتنه برای او در مسجد قلهک تهران مراسم یادبود برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه ادعاهای تجاوز و تعارض در یک کمیته ویژه سه نفره مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در دیداری با یکی از سران فتنه، نامه هاشمی رفسنجانی مبتنی بر پیگیری ماجرای شهادت دختر مذکور را مشاهده کردم اما بعد از بررسی‌ها مشخص شد که این خانم زنده بوده و پدر او شهید نبوده بلکه چندین بار بستری شده و به علت ناراحتی قلبی سکته کرده است؛ این موضوع را به مدعیان اصلی تقلب اعلام کردم اما آنها با وجود وعده‌های بسیار حاضر نشدند اشتباه خود را اعلام کنند.

محسنی اژه‌ای از اظهارات پسری مبنی بر اینکه توسط نیروهای حزب‌اللهی مورد تجاوز قرار گرفته است، یاد کرد و گفت: بعد از پیگیری‌های امنیتی و اطلاعاتی متوجه شدیم که او با فردی که خبر شهادت دروغین دختر مذکور را مطرح کرده، ارتباط داشته است و با پیگیری‌های انجام شده، افراد مقصر را دستگیر کردیم.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال براندازی کامل نظام اسلامی بود، عنوان کرد: همزمان با فتنه 88 تحولاتی در منطقه رخ داد و معارض‌هایی را برای دولت سوریه درست کردند که طی سال‌ها اخیر مشکل‌ساز شده‌اند این نشان می‌دهد که جریان مشخصی برای براندازی نظام برنامه‌ریزی کرده بودند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه با وجود مصوبه شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند برای سران فتنه تصمیم‌گیری کند، اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی در صورت مصلحت باید این افراد را محاکمه کند چراکه آنها از نظر حقوقی متهم هستند و در صورت محاکمه محکوم می‌شوند و اسناد و مدارک به خوبی قابل دسترس است اما طی چند وقت اخیر اصل موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی را انکار کرده در حالی که افراد پیشین که این مصوبه را تصویب کرده‌اند اکنون در این شورا حضور دارند.

محسنی اژه‌ای از فسادهای اقتصادی به عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور نام برد و یادآور شد: تاکنون قوه قضاییه در مورد برادر رئیس جمهور موضوعی را مطرح نکرده، هر چند صحبت‌هایی در مورد توصیه به رئیس بانک ملت مطرح بوده که این موضوع در حال پیگیری است اما تاکنون به میزانی نرسیده که احضار رسمی شود یا بتوانیم در مورد او اظهار نظری داشته باشیم.

وی نبود کارمند و قضات مورد نیاز را عامل اصلی تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های قوه قضاییه دانست و گفت: در برنامه پنجم 4 هزار قاضی را جذب کرده که بکارگیری آنها نیازمند زمان است و در برنامه ششم هزار و 800 قاضی پیش‌بینی شده اما تاکنون دولت مخالف بوده است.

دادستان اسبق کل کشور با تاکید بر اینکه رسیدگی به برخی از پرونده‌ها به علت کارشناسی‌های مستمر دچار تاخیر می‌شود، مطرح کرد: برخی از پرونده‌ها بدون نظر کارشناس نمی‌تواند دنبال شود به همین علت نیازمند زمان و بررسی است برای نمونه در مورد اتوبوسی که در قم سوخت کارشناسی‌های بسیاری انجام شده و نظریات مختلف در مورد آن بیان شده است چراکه قانون اجازه داده این کارشناسی‌ها تکرار شود.

وی افزود: در پرونده بابک زنجانی یک ملک را پنج دفعه کارشناسی کردند و در این کارشناسی‌ها 750 میلیارد تومان، هزار و 700 میلیارد تومان و هشت هزار میلیارد تومان قیمت ملک اعلام شد به همین علت قوه قضاییه باید این کارشناسی‌ها را بررسی و پرونده‌های دیگر را برای رفع مشکل تشکیل دهد و مقصران را دستگیر کند؛ ملک یکی دیگر از بدهکاران بانکی در منطقه میرداماد از 600 میلیارد تومان تا هزار و 600 میلیارد تومان کارشناسی شده است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه موضوع کارشناسی‌ها در پرونده‌های مختلف مشکل‌ساز شده است، گفت: در پرونده‌های غیر اقتصادی از جمله مباحث منکراتی که ادعای تجاوز به عنف می‌شود و شاکی خصوصی دارد چهار شاهد عادل یا چهار اقرار داوطلبانه وجود ندارد به همین علت قاضی با بررسی‌های خود به موضوع مورد نظر علم پیدا می‌کند اما این علم در تجدید نظر مورد نقض قرار داده می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از طلاب مبنی بر اینکه چرا اموال وزیران دولت بررسی نمی‌شود، اظهار کرد: بر اساس قانون وزیران باید داشته‌های خود را اعلام کنند اما قانون پیش‌بینی نکرده که اگر وزرا داشته‌های خود را اعلام نکردند یا در اعلام آنها تخلف کردند چه اقدامی باید انجام شود هر چند تاکنون به اصل 142 مبنی بر اینکه چیزی از راه غیر مشروع به اموال آنها اضافه شده است، نرسیده‌ایم اما قانون در مجلس تصویب شده و مورد تایید تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اسامی وزیرانی که دارایی‌های خود را اعلام نکرده اند با استفاده از رسانه‌ها به مردم اعلام می‌شود، یادآور شد: اکنون در دولت دو وزیر هستند که با وجود هشت بار تذکر به صورت کامل لیست دارایی‌های خود را ارائه نکرده‌اند.

وی با اعلام این خبر که تا روز گذشته 40 نفر از دارندگان حقوق‌های نجومی را احضار کرده‌ایم، تصریح کرد: هر روز به تعداد ممکن این افراد را دعوت و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم اما اینکه برخی از دولت‌ها گفته‌اند هیچ اتفاقی نیافته است و یا اینکه قوه قضاییه حق ورود به دولت ندارد، اشتباه است چراکه این قوه به موضوع تلفیق بودجه کاری ندارد اما باید جرم‌ها و سواستفاده‌های شخصی از بیت‌المال را مورد بررسی قرار دهد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: در جواب به اظهارات دولتی‌ها سوالاتی از آنها کرده که تاکنون جواب سوالات را نگرفته‌ام؛ افرادی که عزل شده‌اند با دیگر افراد چه تفاوتی دارند؟ آیا قانون جدیدی برای پرداخت‌های نجومی داشته‌ایم؟ چگونه در سال93 و 94 حقوق 12 میلیون تومانی به 57 میلیون رسیده است؟ تمام شرکت‌های دولتی و بانک‌ها سود دهنده هستند یا خیر؟ قطعا جواب این سوال منفی است پس چرا پاداش‌های پرداخت شده به افراد از شرکت‌هایی بوده که هیچ سود خاصی به دنبال نداشته‌اند؟ آیا یک کارمند دولت می‌تواند از چندین منبع دریافتی‌های مختلف داشته باشد؟

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند مدعی بسته شدن پرونده دارندگان حقوق‌های نجومی باشد، گفت: برخی از دارندگان حقوق نجومی جرمی مرتکب نشده اما باید حقوق‌های دریافتی را برگردانند.

وی با تاکید بر اینکه پرونده شهرداری را نیز به صورت جدی دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: تاکنون 50 نفر در این پرونده برای انجام بررسی‌های بیشتر احضار شده‌اند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccoxq0.2bqpp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما