شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 45118
منبع : پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر قم

آئین نکوداشت سفیران اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: آئین نکوداشت و تجلیل از خادمان تیم های امدادی و درمانی اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان قم با حضور مسوولان کشوری و استانی، در تالار فرهنگیان قم برگزار شد.
آئین نکوداشت سفیران اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، مراسم نکوداشت خدمات 130 تن از نیروهای تیم های امدادی، پزشکی جمعیت هلال احمر استان قم که در ایام اربعین حسینی برای ارائه خدمات درمانی به کشور عراق اعزام شده بودند با حضور جمعی از مسوولان ستادی سازمان حج و زیارت، امداد و نجات و مسولان استانی برگزار شد.

در این مراسم که به منظور تجلیل از خدمات ارائه شده به 73 هزار زائر در ایام اربعین حسینی برگزار شده بود، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده توسط سفیران جمعیت هلال احمر قم در اربعین حسینی، اظهار کرد: تمام عوامل و دستگاه های خدماتی در کنار هم قرار گرفتند تا با همکاری بتوانند در خدمت زواری باشند که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) هستند.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین زمینه سازی برای ظهور است و خدمت به زائرانی که قرار است زمینه ساز تحقق وعده ی الهی باشند توفیق بزرگی است، تصریح کرد: گرچه بضاعت ما اندک بود اما تمام تلاش ها از مدت ها قبل با ارسال امکانات و تجهیزات صورت گرفت تا در کشور عراق بهترین خدمت ارائه شود، که با توجه به اینکه سال اول اجرای این طرح در این سطح بود قطعا شاهد مشکلاتی بودیم، که امید داریم با فراهم شدن فرصت توفیق خدمت در سالهای بعد، این مسایل نیز مرتفع شود.

گل فشان با اشاره به اینکه خدمت در کشوری دیگر دشوار است و استان قم تنها استانی بود که در بخش امدادی و درمانی به صورت مستقل با موکب های ایرانی همکاری می کرد، افزود: تلاش و همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت و سازمان امداد و نجات کشور و پوشش این اجتماع بزرگ یک امر الهی بود که امید داریم در آینده بتوانیم با استفاده از تجارب امسال خدمات کامل تری را ارائه نمائیم.

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور یکی دیگر از مهمانان این مراسم بود. وی که در فرماندهی تیم های امدادی در کشور عراق را به عهده داشت، ضمن ابلاغ تقدیر رئیس سازمان امداد و نجات از فعالیت های مجموعه جمعیت هلال احمر استان قم در اربعین حسینی، اظهار کرد: امید داریم خدمات انجام گرفته در کشور عراق باقیات الصالحات برای تمام نیروهای خدمت رسان در این اجتماع بزرگ مردمی باشد.

وی با بیان اینکه امکانات و نیروی انسانی ذیل مرکز پزشکی حج و زیارت برای خدمت به مردم در کشور عراق گسیل شده بود افزود: توفیق خدمت رسانی به زائران یکی از بی نظیرترین خدماتی بود که می توانست به این شکل صورت بگیرد.

فتحی با اشاره به اینکه سرعت در عملیات و هماهنگی بین بخشی، خدمت بی نظیری را در اربعین حسینی 95 رقم زد، تصریح کرد: همواره این آمادگی وجود داشت تا در شرایط عملیات و بحرانی بتوانیم به مردم خدمت رسانی کنیم، که این خدمت با توجه به حادثه تلخ حله با سرعت عمل نیروهای توانمند محقق شد و ما توانستیم در کمتر از 48 ساعت مجروحین و شهدا را به ایران منتقل کنیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تقدیر از خدمات تیم های امدادی استان قم گفت: در بازدید از موکب های تحت پوشش خدمات جمعیت هلال احمر استان قم را ازنزدیک ارزیابی کردیم و شاهد انظباط، کیفیت در انواع خدمات و تکریم شایسته زوار حسینی بودیم که این نوع خدمت رسانی از سوی مجموعه جمعیت هلال احمر قم قابل تحسین است.

گفتنی است، 130 تن از نیروهای امدادی و پزشکی داوطلب در ایام اربعین حسینی سال جاری از سوی جمعیت هلال احمر استان قم به کشور عراق اعزام شده و در این مدت به بیش از 73 هزار زائر خدمات امدادی و درمانی ارائه کردند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcivza5.t1awz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما