پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 4517
کیانی:

انقلاب اسلامی ایران گفتمانی جدید به دنیا ارائه کرد

قم نيوز : قم نيوز: مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه قم با اشاره به انقلاب اسلامی ایران در سال 57 گفت: انقلاب اسلامی ایران در قرن حاضر گفتمان و ایدئولوژی جدیدی را به دنیا ارائه کرد.
انقلاب اسلامی ایران گفتمانی جدید به دنیا ارائه کرد
به گزارش قم نيوز، امین کیانی با بیان اینکه عده‌ای درپی نشان دادن تفسیری نادرست از انقلاب هستند و می‌خواهند اصل انقلاب ایران را زیر سوال ببرند، ادامه داد: دشمنان می‌خواهند انقلاب ایران را ناشی از وضعیت بد معیشتی نشان بدهند و وانمود کنند که مردم فقط به دلیل وضعیت نامناسب معیشتی قیام کردند نه چیز دیگر و این در حالی است که این موضوع فقط بخشی از دلیل مردم ایران برای انقلاب بود.

وی انقلاب اسلامی ایران را ناشی از ایدئولوژی اسلامی دانست و اظهار داشت: شعار انقلاب از ابتدا تا کنون نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود و تا امروز نیز این شعار ادامه داشته است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه قم در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران سبکی جدید از جهان بینی مبتنی بر معرفت و کرامت انسانی به دنیا معرفی کرد که بر اساس شاخص توحید و معنویت معرفی می شود.

مردمی بودن انقلاب ایران وجه تفاوت با دیگر انقلاب‌هاست
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با دیگر حرکت‌هایی که در سراسر جهان اتفاق می‌افتاد چندین تفاوت اساسی داشت تصریح کرد: حرکت‌های مشابه در دیگر کشورهای جهان متصل به مراکز قدرت بودند و جایگاه مردمی نداشتند در حالی که انقلاب ایران از درون مردم ناشی می‌شد.

کیانی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به دنبال این بود که علاوه بر اصلاح نظام درونی و پیشرفت همه جانبه برای سایر کشورها نیز الگو باشد و بیداری امروز در منطقه ناشی از همین تفکر و آرمان است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی مبنی بر اینکه ما برای نان قیام نکردیم و انقلاب ما برای اسلام بود اظهار داشت: انقلاب مردم ایران بیش از آنچه جنبه معیشتی داشته باشد به دلیل زنده کردن آموزه‌های اسلام و مصلحان الهی بود.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه قم تصریح کرد: اعتقاد به شهادت و انتظار مهدویت و حضور حضرت حجت دو اصلی است که مردم ایران را از گزند دشمنان حفظ کرده است.

ایران الگویی از نظام مردم سالاری دینی برای دیگر کشورها است
وی اضافه کرد: مردم ایران انقلاب را به خوبی فهمیدند و پس از آنکه مشاهده کردند که انقلاب بر اصول اولیه خود باقی مانده است وفاداری خود را به نظام نشان دادند.

کیانی شرکت مردم در راهپیمایی های مختلف را ناشی از بصیرت و فهم بالای مردم و وفاداری آنها به نظام عنوان کرد و افزود: ایران برای کشورهای دیگر الگویی از نظام مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشت که ثمره آن را امروز در منطقه شاهدیم.

وی ادامه داد: علی رغم همه تلاش های دشمن برای به حاشیه راندن ایران، ایران همیشه در متن بوده و با وجود همه تحریم ها، تهدید ها و خیانت ها علیه کشورمان ما موفق بوده ایم.

انتهای پيام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.za5ct1awybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما