پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 4524
آیت‌الله نوری‌همدانی:

شرکت در انتخابات میزان علاقه به نظام را نشان می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: اکنون دشمن می‌خواهد بداند تا چه اندازه نسبت به انقلاب و نظام علاقه‌مند هستیم، بنابراین باید علاقه خود را به این نظام با شرکت در انتخابات نشان دهیم.
شرکت در انتخابات میزان علاقه به نظام را نشان می‌دهد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان و کارمندان سازمان بسیج کارگری و کارمندی سپاه علی بن ابیطالب (ع) و دانشجویان دانشگاه زاهدان اظهار کرد: رشد به معنای بصیرت یکی از موضوعات مهم بوده که در اسلام به آن اهمیت داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت به این معناست که انسان درک صحیح و تشخیص درست از جریان‌ها داشته باشد و این موضوع نعمت بزرگی است و انسان باید عقل خود را تقویت کند تا بتواند به تشخیص حق از باطل و صحیح از ناصحیح بپردازد.

نوری‌همدانی عنوان داشت: انسان باید عقل را تقویت کند تا درک درست و بینش صحیح داشته و در مسیر رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با بصیرت گام بردارد تا به خطا و اشتباه نیفتد و این امر رشد دینی است که انسان دین را بفهمد و در قرآن از آن به معنای تفقه نام برده شده است.

وی با اشاره به معارف اعتقادی دین گفت: دین اسلام معارفی اعتقادی دارد که به وسیله آن می‌توانیم در برابر تردیدافکنی‌های سکولاریسم و پلورالیسم درک صحیح از اعتقادات داشته و پاسخگو باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: معارف عبادی اسلام مفاهیمی مانند نماز، روزه و ... بوده که در ارتباط با خداست و معارف اخلاقی اسلام شامل معارفی مانند تواضع، شجاعت و ایثار است.

وی با اشاره به معارف اجتماعی اسلام گفت: این معارف می‌گوید چه طور در اجتماع زندگی کنیم و با چهره گشاده عمل کرده و حق و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: اسلام در زمینه آداب اقتصادی دستوراتی در قالب آداب کسب و کار را مطرح کرده و امروز در آمریکا و اروپا به دلیل مشکل اقتصادی ۹۹ درصد مردم در برابر یک درصد قیام کردند، زیرا آنها ثروت‌هایشان را قبضه کردند و مردم روز به روز محروم‌تر و ثروتمندان غنی‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه منابع ثروت در اسلام جزو انفال است، گفت: اسلام مقرر کرده زمین‌ها، جنگل‌ها، نیزارها، قله کوه‌ها، بستر رودخانه‌ها در اختیار پیامبر، امام یا قائم مقام امام قرار گیرد تا کار و اشتغال ایجاد شود و این امر به مفهوم اقتصادی اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم به مفهوم معارف سیاسی اسلام اشاره کرد و افزود: هر جامعه‌ای به سرپرست و سیاست‌مدار اسلامی لازم دارد تا جامعه را اداره کند و اسلام دستور می‌دهد کسی باید امور سیاسی را اداره کند که پیامبر، امام یا قائم مقام باشد و امروز آیت‌الله خامنه‌ای باید سیاست نظام اسلامی را برنامه‌ریزی کند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمود ولایت فقیه ولایت رسول‌الله است و همانطوری که پیامبر در امور سیاسی ولایت داشت ولی فقیه همچنین از این وظیفه برخوردار است و دشمنان پیامبر مانند ابوجهل و ابوسفیان دشمنان ولی فقیه هستند.

نوری‌همدانی عنوان داشت: حکومت اسلامی یکی از برکات انقلاب اسلامی است و پیش از پیروزی انقلاب حکومت در دست غزنویان، صفویان، سلجوقیان و کاخ‌نشینان بود.

وی یادآور شد: اسلام در بخشی دیگر معارف جهادی را مطرح کرده و باید همیشه افرادی مصمم و با اراده و آماده برای جهاد با دشمن باشند، زیرا اسلام دشمنانی دارد که در برابر آنها نمی‌توانیم ساکت باشیم و باید برای ایستادگی برابر آنان از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی برخوردار باشیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: ایمان کامل زمانی محقق می‌شود که انسان یا در عرصه جهاد حضور پیدا کند یا آرزوی جهاد و شهادت داشته باشد.

وی با اشاره به رشد اجتماعی گفت: سرنوشت مسلمانان به یکدیگر مربوط است و هر کسی به کار مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست و اکنون وظیفه ماست که در فکر بحرین، یمن، لیبی، عربستان و اردن باشیم.

نوری‌همدانی ادامه داد: پیش از انقلاب خودباوری نبود و مردم گرفتار خودباختگی در همه عرصه‌ها بودند و اکنون خودباوری داریم و به قدرت خود در همه عرصه‌ها تکیه می‌کنیم.

وی عنوان داشت: اسلام در زمینه بصیرت در امور دینی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی تاکید کرده و اکنون انتخابات در پیش داریم و باید همه حضور داشته باشیم و دشمن می‌خواهد بداند تا چه اندازه نسبت به انقلاب و نظام علاقه‌مند هستیم بنابراین باید علاقه خود را به این نظام با شرکت در انتخابات نشان دهیم.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد که اکثریت واجدین شرایط رای دادن در پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند تا حضورشان مشت محکمی به دهان آمریکا و بدخواهان باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.x9trak9ntpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما