شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 45492
منبع : پایگاه اطلاع رسانی فنی و حرفه ای استان قم
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم :

شاغلین بخش معادن قم از آموزشهای مهارتی بهره مند می شوند

قم نيوز : قم نیوز: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم در راستای آموزش شاغلین بخش معادن کشور با هدف افزایش ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار با همکاری ایمیدرو اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در معادن زیر زمینی و روباز نموده است.
شاغلین بخش معادن قم از آموزشهای مهارتی بهره مند می شوند
به گزارش قم نیوز، دکتراحمد عطارنیا مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن اعلام این خبرعنوان کرد : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای افزایش ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار برگزاری چهار دوره آموزشی تا پایان سال جاری را در دستور کارخود قرار داده است که طی همکاری با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و تعامل بسیار خوب سازمان صنعت معدن و تجارت استان و سازمان نظام مهندسی معدن استان قم از این تعداد، دو دوره آموزشی برای شاغلین معدن منگنز قم در قالب آموزش 32 ساعته ایمنی در معادن زیر زمینی و یک دوره 24 ساعته نیز برای کارگران معدن کوه سفید قم در قالب استاندارد آموزشی ایمنی مربوطه در معادن سطحی برگزار شد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار داشت: بی تردید از اهم سیاستهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اقدامات پیشگیرانه، نهادینه سازی فرهنگ ایمنی و بهداشت در جامعه کار و تولید کشور می باشد که تبدیل به یک مطالبه اجتماعی گردیده و قطعاً نقشی بی بدیل در افزایش بهره وری و کاهش هزینه های مادی و معنوی ناشی از حوادث کار و بیماری های شغلی خواهد داشت . لذا با توجه به گستردگی ذخایر معدنی استان و کثرت کارگاههای استخراج محصولات معدنی ، صیانت از نیروی کار و لزوم آموزش ایمنی کار در معادن ، این امر در زمره برنامه های آموزشی این اداره کل قرار گرفته است .

وی تصریح کرد : شاغلین بخش معادن طی این دوره های آموزشی با مباحث مختلف تخصصی شامل : يشگيري از زيان هاي عوامل فيزيكي،شيميايي و بيولوژيكي، محيط كار،رعايت اصول ارگونومي، كنترل و كاهش مخاطرات محيط معادن سطحي با وسايل حفاظت فردي،اطفاء حريق، پيش بيني و پيشگيري از خطرات معادن سطحي،واكنش به شرايط اضطراري و کمک رساني،امداد و نجات و حفاظت از محيط زيست آشنا می شوند.

عطارنیا افزود برای برگزاری آخرین دوره این آموزشها در سال 95 نیز هماهنگی لازم صورت گرفته و طی برنامه ریزی انجام شده انشاا... در بهمن ماه نسبت به اجرای آن در بخش معادن سطحی اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdxo0o.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما