سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 45595
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار قم خبر داد

استفاده از فاینانس 200 میلیون یورویی روسیه برای مترو

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از استفاده از فاینانس 200 میلیون یورویی روسیه برای مترو خبر داد.
استفاده از فاینانس 200 میلیون یورویی روسیه برای مترو
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی خط دو مترو قم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه پردیسان برگزار شد، با اشاره به حمایت‌های نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه مترو در قم اظهار کرد: مشکل اصلی خط اول مترو پشتوانه‌های مالی آن بود که سال گذشته قریب به 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شد و بخشی از مشکلات را رفع کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مالی پروژه مترو در خط اول با استفاده از منابع فاینانس روسیه رفع می‌شود تصریح کرد: بخش مترو سیستم در خط اول را کاملا در فاینانس روسیه پیش‌بینی کرده‌ایم.

شهردار قم با اشاره به جزئیات فاینانس پروژه مترو قم گفت: این فاینانس نزدیک به 200 میلیون یورو اعتبار وارد مترو خواهد کرد و بخش عمده مشکلات ما را در این بخش رفع می‌کند.

وی وضعیت تکمیل خط اول مترو قم را یادآور شد و افزود: این خط به طول تقریبی 14 کیلومتر اجرایی شده که فاز نخست آن 5.2 کیلومتر از ایستگاه قلعه کامکار تا ایستگاه مطهری است.

سقائیان نژاد ادامه داد: سعی داریم فاز نخست مترو را در سال 96 به بهره برداری رسانده و فاز دوم آن را نیز تا اوایل سال 97 تکمیل و در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmmnk.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما