يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 4571
مدیرکل ارشاد قم عنوان کرد:

ایجاد رقابت سالم میان فعالان نشر کودک و نوجوان

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان، ایجاد رقابت سالم میان همه پدیدآورندگان کتاب‌های کودک و نوجوان است.
ایجاد رقابت سالم میان فعالان نشر کودک و نوجوان
به گزارش قم نيوز، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا اظهار کرد: جایگاه قم به عنوان دومین مرکز نشر کتاب در کشور مشخص است و در این میان ناشران قمی در زمینه تدوین و عرضه آثاری در حوزه کودک و نوجوان نیز فعالیت زیادی دارند.

وی افزود: محتوای قابل عرضه به کودکان و نوجوانان در قم فراهم است ضمن اینکه نویسندگان توانایی نیز در این شهر وجود دارند که قدرت بیان مفاهیم ارزشمند را با ادبیات ویژه این گروه‌های سنی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه مواردی چون صفحه آرایی، نقاشی و حتی انتخاب فونت مناسب تاثیر بسزایی در جذب مخاطبان کودک و نوجوان دارد، گفت: استفاده از ادبیات ویژه این نسل نیز باید مورد توجه جدی پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان قرار گیرد.

وی ادامه داد: قم بیشترین تعداد ناشران را نسبت به سایر استان‌ها دارد به همین دلیل همه نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند تا استان قم به جایگاه اصلی خود در حوزه نشر به ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان دست یابد.

اسماعیلی‌طبا به استقبال بسیار خوب ناشران معتبر سراسر کشور از نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از آثار عرضه شده در این نمایشگاه از کتاب‌های چاپ نخست هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را موجب گسترش فرهنگ مطالعه در میان نسل‌های آینده کشور دانست و تصریح کرد: کودکان و نوجوانان آینده سازان این مرز و بوم هستند بنابراین با نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در میان آنها به طور قطع شاهد توسعه کشور در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

وی گفت: فعالیت در حوزه نشر کودک و نوجوان به مراتب از چاپ و عرضه کتاب‌های بزرگسالان اهمیت بیشتری دارد، زیرا نیازمند دقت فراوان و توجه به عناصر دیگری چون رنگ آمیزی و تصویرگری بوده و ارتقا فرهنگ عمومی مطالعه از این طریق امکان پذیر است.

اسماعیلی‌طبا در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: این امر نخستین جشنواره از این نوع در استان قم بوده و هدف از آن ایجاد رقابت سالم میان پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان در قم و سایر مناطق کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: این جشنواره همه دست اندرکاران حوزه کتاب کودک را گردهم آورده و آثار برگزیده نیز توسط گروهی از داوران حرفه‌ای و کارشناسان خبره انتخاب شده‌اند.

وی در رابطه با ضرورت همکاری همه نهادها و دستگاه‌های استانی در برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های فرهنگی گفت: در حال حاضر استانداری و شهرداری قم همکاری مثبتی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم داشته‌اند، ضمن اینکه نمایشگاه کتاب "یاد یار مهربان" نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش قم برگزار خواهد شد.

اسماعیلی طبا یادآور شد: انتظار این است که همه دستگاه‌ها به خصوص نهادهای فرهنگی مانند آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و به خصوص صدا و سیما همکاری بیشتری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی داشته باشند زیرا متولی فرهنگ یک شهر تنها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.ya5ct1awzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما