سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 45790
منبع : روابط عمومی دادستانی قم
دادستان قم:

بسیج نهادی مردمی، انقلابی و مؤثر درفرهنگ جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: مهدی کاهه در دیدار با سردار احمدی فرمانده سپاه قم و بازدید از قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر جوادالائمه(ع) از نزدیک در جریان اقدامات این قرارگاه و نواحی بسیج در شهر قم قرار گرفت.
بسیج نهادی مردمی، انقلابی و مؤثر درفرهنگ جامعه است
به گزارش قم نیوز، مهدی کاهه در دیدار با سردار احمدی فرمانده سپاه قم و بازدید از قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر جوادالائمه(ع) از نزدیک در جریان اقدامات این قرارگاه و نواحی بسیج در شهر قم قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بسیج نهادی مردمی است و نظارت مردم بر مردم بهترین نوع نظارت است، اظهار داشت: بسیج به دلیل مردمی بودن دارای اشرافیت محیطی بر جامعه است و این مردمی بودن از مهمترین سرمایه ها و ظرفیت های بسیج است.

وی با بیان اینکه دادستانی و بسیج یک هدف مشترک و واحد دارند و به دنبال رسیدن به یک نقطه مطلوب هستند، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه الهی و ضرورتی برای همگان است، ولی قلمرو آن گسترده و وسیع است که منحصر در ناهنجاری های اخلاقی نمی شود.

دادستان قم در ادامه افزود: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه های اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که نتیجه آنها عزت و اقتدار نظام اسلامی است که این معنا درکلام گوهربار مقام معظم رهبری نیز به عنوان اینکه حفظ و تداوم نظام و انقلاب بزرگترین معروف است، عنوان شده است.

وی دو مولفه مهم آموزش و تخصص را از مهمترین نیازمندی ها برای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اقداماتی که با آموزش و تخصص همراه باشد نتیجه بهینه و مطلوبی به ارمغان می آورد.

کاهه در پایان با اشاره به اهمیت پیش بینی و پیشگیری در کاهش جرم و تخلفات در جامعه، تصریح کرد: اقدامات نرم افزاری مؤثرتر از رفتارهای سخت افزاری است، البته رجوع به اقدامات سخت، نشانه بی توجهی به اقدامات نرم نیست، اما اقدامات نرم افزاری کم هزینه، زیربنایی و از بین برندۀ بستر آسیب ها و تهدیدات است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdce7f8e.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما