دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 45951

مسافرت سه‌بُعدی والدین پیش از تولد فرزند

قم نيوز : قم نیوز: دانشمندان با استفاده از تصاویر MRI، فناوری‌های مافوق صوت و سیستم‌های واقعیت مجازی موفق شدند امکان حضور والدین در کنار جنین را فراهم کنند.
مسافرت سه‌بُعدی والدین پیش از تولد فرزند
به گزارش قم نیوز: ادغام نسل جدید فناوری‌های تصویربرداری، علم پزشکی و سیستم‌های رایانه‌ای باعث شد والدین پیش از آنکه فرزندشان متولد شود به صورت واقعیت مجازی بتوانند یک سفر هیجان انگیز را در کنار این موجود کوچک تجربه کنند.


دانشمندان برای نخستین بار در جهان با استفاده از تصاویر MRI، فناوری‌های مافوق صوت و سیستم‌های واقعیت مجازی موفق شدند مدل سه‌بعدی جنین را ایجاد کنند.

این فناوری به گونه‌ای ساخته شده است که والدین می‌توانند در کنار جنینی که هنوز متولد نشده است به صورت واقعیت مجازی قرار بگیرند و همه ابهامات و نگرانی‌های خود را پیش از تولد او کنار بگذارند.



محققان در کلینیک تصویربرداری تشخیصی بالینی برزیل توانستند با استفاده از تصاویر MRI جنین، محیط پیرامون او را به صورت واقعیت مجازی بازسازی کنند. این نخستین بار در جهان بود که تصاویر سه‌‌بعدی از جنین و محیط پیرامون او از جمله رحِم، بند ناف و خود جنین به دست آمد.



این اطلاعات سپس به نرم‌افزار مخصوص سیستم‌های واقعیت مجازی منتقل شد و با مدل‌سازی‌های دقیق دانشمندان، این فرصت را برای والدین فراهم کرد تا بتوانند به صورت واقعی، پیش از تولد جنین در کنار او حضور یابند.

انتهای پیام/ ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcdfn0o.yt0kk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما