کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

مسابقه کتاب‌خوانی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 10 بهمن 1395 ساعت 20:15

قم نیوز: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مسابقه کتاب‌خوانی به‌صورت حضوری در ۱۵ بهمن‌ماه و در ایام دهه مبارکه فجر از ساعت ۹ صبح در مصلای قدس برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حجت‌الاسلام حسینی مقدم ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام دهه فجر اظهار داشت: انقلاب ایران با حرکت پیامبرگونه امام و حضور یکپارچه ملت سبب حیرت جهانیان شد و با آنکه عوامل ایادی استکبار و عوامل رژیم در مقابل حرکت مردمی با تمام دسیسه‌ها و تسلیحات ایستاده بودند ولی انقلاب به خواست خداوند به پیروزی رسید.

وی بابیان اینکه با تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری ایران توانسته قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح کند، افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و با توجه به تدابیر رهبری پیرامون ترویج فرهنگ نماز و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در بین مردم و با توجه به آیات قرآنی که نخستین نشانه حکومت صالحان را اقامه نماز دانسته مسابقه کتاب‌خوانی در قم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم کتاب مسابقه کتاب‌خوانی را «ثانیه‌های انس» دانست و گفت: این مسابقه به‌صورت حضوری در 15 بهمن‌ماه و در ایام دهه مبارکه فجر از ساعت 9 صبح در مصلای قدس برگزار می‌شود.

حسینی مقدم به توزیع 13 هزار کتاب میان شرکت‌کنندگان اشاره و ابراز کرد: هزینه کتاب‌ها از محل موقوفات کتب مذهبی و با هدیه‌ای ناچیز در میان علاقه‌مندان توزیع‌شده است.

وی با تأکید بر همکاری ادارات و مؤسسات مختلف در برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی عنوان کرد: این مسابقه همزمان در مصلاهای نماز جمعه پردیسان و بخش‌های کهک و خلجستان و زندان لنگرود در بین زندانیان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در توضیح خصوصیات مسابقه کتاب‌خوانی در قم خاطرنشان کرد: محوریت نماز، ترویج سنت کتاب‌خوانی، حضوری برگزار شدن و اهدای جوایز از خصوصیات این مسابقه است همچنین چهل سؤال به‌عنوان آزمون طرح گردیده و قرعه‌کشی نیز بعد از 22 بهمن‌ماه قرعه‌کشی جوایز آن خواهد بود.

وی به برنامه‌های اوقاف در دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری 6 کرسی گفتمان انقلاب اسلامی ، برگزاری جشن انقلاب همراه با شعر انقلاب ، برگزاری جشن ویژه بانوان، برپایی محافل انس با قرآن و برپایی نمایشگاه در برخی از امامزادگان ازجمله برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر است.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 45983

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45983/مسابقه-کتاب-خوانی-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir