يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 45983
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

مسابقه کتاب‌خوانی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مسابقه کتاب‌خوانی به‌صورت حضوری در ۱۵ بهمن‌ماه و در ایام دهه مبارکه فجر از ساعت ۹ صبح در مصلای قدس برگزار می‌شود.
مسابقه کتاب‌خوانی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حجت‌الاسلام حسینی مقدم ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام دهه فجر اظهار داشت: انقلاب ایران با حرکت پیامبرگونه امام و حضور یکپارچه ملت سبب حیرت جهانیان شد و با آنکه عوامل ایادی استکبار و عوامل رژیم در مقابل حرکت مردمی با تمام دسیسه‌ها و تسلیحات ایستاده بودند ولی انقلاب به خواست خداوند به پیروزی رسید.

وی بابیان اینکه با تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری ایران توانسته قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح کند، افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و با توجه به تدابیر رهبری پیرامون ترویج فرهنگ نماز و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در بین مردم و با توجه به آیات قرآنی که نخستین نشانه حکومت صالحان را اقامه نماز دانسته مسابقه کتاب‌خوانی در قم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم کتاب مسابقه کتاب‌خوانی را «ثانیه‌های انس» دانست و گفت: این مسابقه به‌صورت حضوری در 15 بهمن‌ماه و در ایام دهه مبارکه فجر از ساعت 9 صبح در مصلای قدس برگزار می‌شود.

حسینی مقدم به توزیع 13 هزار کتاب میان شرکت‌کنندگان اشاره و ابراز کرد: هزینه کتاب‌ها از محل موقوفات کتب مذهبی و با هدیه‌ای ناچیز در میان علاقه‌مندان توزیع‌شده است.

وی با تأکید بر همکاری ادارات و مؤسسات مختلف در برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی عنوان کرد: این مسابقه همزمان در مصلاهای نماز جمعه پردیسان و بخش‌های کهک و خلجستان و زندان لنگرود در بین زندانیان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در توضیح خصوصیات مسابقه کتاب‌خوانی در قم خاطرنشان کرد: محوریت نماز، ترویج سنت کتاب‌خوانی، حضوری برگزار شدن و اهدای جوایز از خصوصیات این مسابقه است همچنین چهل سؤال به‌عنوان آزمون طرح گردیده و قرعه‌کشی نیز بعد از 22 بهمن‌ماه قرعه‌کشی جوایز آن خواهد بود.

وی به برنامه‌های اوقاف در دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری 6 کرسی گفتمان انقلاب اسلامی ، برگزاری جشن انقلاب همراه با شعر انقلاب ، برگزاری جشن ویژه بانوان، برپایی محافل انس با قرآن و برپایی نمایشگاه در برخی از امامزادگان ازجمله برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcip3a5.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما