دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 46022
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل پدافند غیر عامل قم:

۸۰ درصد دام وارد شده به استان قم شناسنامه‌ ندارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم با اشاره به اشاره به تهدیدهای دامی قم به عنوان محل ورود و خروج دام به ۲۹ استان از بدون شناسنامه بدون ۸۰ درصد دام‌های وارد شده به قم خبر داد.
۸۰ درصد دام وارد شده به استان قم شناسنامه‌ ندارد
به گزارش قم نیوز، مهدی متقیان در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان قم که پیش از ظهر دوشنبه در سالن جلسات معصومیه فرماندار قم برگزار شد، قم را استانی ویژه در حوزه زیستی دانست و اظهار کرد: کشور ایران و استان قم بر اساس آمار و اطلاعات یکی از نقاط هدف دشمنان است، اگر ۴ هدف در کشور را برای دشمن برشماریم یکی از اهداف پررنگ دشمن قم است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به علم و آموزش در مقابله با تهدیدات زیستی به منظور کنترل آن، افزود: کشور در حوزه تهدیدات سخت آماده و مجهز شده است اما در حوزه تهدیدات نرم هنوز نیاز به کار داریم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در همه استان‌ها، تأکید کرد:  در این قرارگاه تهدیدات ۶ گانه انسان، دام، غذا، نباتات، آب و محیط زیست احصا شده، نقاط قوت تقویت و در راستای نقاط ضعف اقدام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در استان قم به عنوان استانی پیشرو، تصریح کرد: این قرارگاه به فرماندهی استاندار شروع به کار کرده و فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) به عنوان جانشین قرارگاه انتخاب و کارگروه‌هایی ذیل این قرارگاه تشکیل شده است.

ضعف بسیاری از بحران‌ها اطلاع رسانی و ساماندهی افکار عمومی است

متقیان با اشاره به اینکه نقطه ضعف بسیاری از بحران‌ها بحث اطلاع رسانی و ساماندهی افکار عمومی است، افزود: به همین منظور کارگروه اطلاع رسانی در قرارگاه به ریاست رئیس صدای و سیمای استان قم شکل گرفته است.

وی ادامه داد: کارگروه های قرنطینه و محدود سازی، کارگروه بازتوانی و بازسازی، کارگروه بهداشت و درمان، کارگروه آشکارسازی و تشخیص و کارگروه رفع آلودگی از جمله کارگروه‌هایی است که ذیل این قرارگاه تشکیل شده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم با اشاره به لزوم رزمایش در حوزه دام در استان قم، افزود: استان قم  محل ورود و خروج دام از استان‌های مختلف است و سالانه ۶۰۰ هزار رأس دام به استان وارد می‌شود که ۸۰ درصد این دام‌ها شناسنامه دار نیستند که این مسئله احتمال و درصد خطر در استان را زیاد می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری رزمایش دام به منظور جلوگیری از تهدیدهای این عرصه، ادامه داد: با اجرای رزمایش دام می‌توان دستاوردی برای استان قم به عنوان استان پیشرو در حوزه مقابله با تهدیدهای زیستی به دست آورد و در سال‌های بعد امیدواریم که بتوانیم رزمایش‌هایی در حوزه آب و محیط زیست هم داشته باشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdxz0o.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما