چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 46091
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله سبحاني:

انسان از بين صفات خداوند احكام را استخراج مي‌كند

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: هرگز به خدا حكم نمي‌كنيم، بلكه از بين صفات خداوند حكم را مي‌فهميم، از طريق براهين كشف مي‌كنيم، مي‌توان بيان كرد از بين صفات خداوند احكام را استخراج مي‌كنيم.
انسان از بين صفات خداوند احكام را استخراج مي‌كند
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: در تعدادی از سایت‌ها نوشته بود، عقل بشر به جایی رسیده که بر خدا حکم می‌کند که باید چنین کند یا نکند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی سایت‌ها اینگونه بیان شده که عقل بشری به اندازه‌ای ناپخته است که بر خدا نیز حکم می‌کند، بر همین اساس بر خدا جایز نیست که کودک و انسان معصوم را به جهنم ببرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خدا فرموده است عقل شما می‌گوید فرد مطیع امر نباید مانند مجرم باشد، گفت: کسی که همه اوامر خدا را اطاعت کرده است، نباید با فرد مجرم در یک ترازو قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هرگز به خدا حکم نمی‌کنیم، بلکه از بین صفات خداوند حکم را می‌فهمیم، از طریق براهین کشف می‌کنیم، می‌توان بیان کرد از بین صفات خداوند احکام استخراج می‌شود.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: از طریق صفات خداوند مانند حکیم، قادر، عالم و... کشف می‌کنیم که خداوند چنین می‌کند، نه اینکه بر خدا حکم کنیم، تمام این موارد را از صفات خداوند کشف می‌کنیم، حکم ما کشفی است، پس عقل بشری خطا نرفته است.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjvyex.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما