چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 46109
منبع : خبرگزاری فارس

آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران از 15 بهمن ماه/74 هزار طلبه در حوزه خواهران تحصیل می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون حوزه علمیه خواهران گفت: پذیرش حوزه علمیه خواهران از 15 بهمن ماه آغاز و تا 10 اسفندماه سال جاری ادامه دارد.
آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران از 15 بهمن ماه/74 هزار طلبه در حوزه خواهران تحصیل می‌کنند
به گزارش قم نیوز، محمود خالقی ظهر امروز در نشست خبری که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به مقاطع تحصیلی حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: طلاب حوزه علمیه خواهران در سه سطح دو، سه و چهار به تحصیل اشتغال دارند.

وی با اشاره به نحوه پذیرش طلاب افزود: طلاب سطح دو از طریق ورودی‌های دیپلم، سیکل و یا پایه نخست متوسطه پذیرش می‌شوند و واحدهای درسی که هر یک باید بگذرانند متفاوت است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران به شمار واحدهایی که طلاب در هر یک از مقاطع تحصیلی برای فارغ التحصیلی باید بگذرانند اشاره کرد و گفت: طلاب باید حدود 190 واحد در ورودی‌های دیپلم و 266 واحد در ورودی‌های سیکل برای تحصیل در سطح دو یا همان کارشناسی به صورت تمام وقت و پاره وقت بگذرانند.

وی افزود: طلاب سطح دو که به صورت تمام وقت تحصیل می‌کنند، کلاس‌هایشان صبح تشکیل شده و تعداد واحد بیشتری می‌گذرانند و در مدت‌زمان حدود پنج سال فارغ التحصیل می‌شوند و طلابی که به صورت پاره وقت تحصیل می‌کنند کلاس‌هایشان در نوبت عصر تشکیل شده و بازه زمانی بیشتری برای فارغ التحصیلی طی می‌کنند که این دوران به صورت حضوری و نیمه حضوری اجرا می‌شود.

خالقی ادامه داد: خواهران طلبه در 394 مدرسه سطح دو در کل کشور به تحصیل اشتغال دارند که برای این داوطلبان آزمون کتبی برگزار نمی‌شود و بر اساس آزمون رفتاری، اخلاقی و سوابق تحصیلی که در دبیرستان‌ها و راهنمایی پذیرش می‌شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران اضافه کرد: خواهران طلبه در سطح سه نیز بین 95 تا 105 واحد درسی برایشان تعریف‌ شده است.

وی با اشاره به شمار رشته‌های سطح سه حوزه علمیه خواهران گفت: 13 رشته مصوب وجود دارد که در حال حاضر در 12 رشته پذیرش داریم که پذیرفته شدگان به صورت حضوری، غیرحضوری و نیمه‌حضوری تحصیل می‌کنند.

خالقی عنوان کرد: سه مورد از رشته‌های سطح سه، شامل تفسیر (علوم قرآنی)، تاریخ و فقه و اصول به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری قابل ارائه است.

وی با اشاره به نحوه پذیرش سطح سه حوزه علمیه خواهران گفت: در پذیرش سطح سه آزمون ورودی و هم مصاحبه علمی و رفتاری برای متقاضیان برگزار می‌شود که در حال حاضر 57 مدرسه علمیه در سراسر کشور در سطح سه فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گفت: برای پذیرفته شدگان سطح چهار یا همان مقطع دکتری 80 واحد درسی تعریف‌شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در دو گرایش فقه خانواده و فقه تطبیقی تحصیل کنند.

خالقی خاطرنشان کرد: پذیرش طلاب خواهر در مقطع دکتری سال آینده فراخوان می‌شود و پذیرفته شدگان باید همه واحدها را به صورت حضوری بگذرانند که پذیرش داوطلبان با آزمون کتبی و مصاحبه علمی و اخلاقی و رفتاری صورت می‌گیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گفت: 11 مدرسه سطح چهار در هفت استان نسبت به پذیرش متقاضیان اقدام می‌کنند و داوطلبان می‌توانند در زمان فراخوان به این مدارس مراجعه کنند.

وی به تعداد طلاب حوزه خواهران که به تحصیل اشتغال دارند، اشاره و بیان کرد: حدود 74 هزار طلبه به تحصیل اشتغال دارند و 38 هزار و 889 نفر در تمام مقاطع تحصیلی فارغ التحصیل شدند.

خالقی تصریح کرد: 8 هزار و 838 استاد به طلاب شاغل به تحصیل درس می‌دهند که 85 درصد اساتید  سطح دو را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

معاون حوزه علمیه خواهران با اشاره به پذیرش جدید حوزه خواهران در مقاطع گوناگون یادآور شد: در سالروز ولادت حضرت زینب که با 15 بهمن‌ماه مقارن شده پذیرش آغاز و تا  10 اسفندماه سال جاری ادامه دارد و در صورت تمدید از پایگاه مرکز اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان که قصد تحصیل در حوزه خواهران را دارند می‌توانند به‌صورت حضوری به مدارس سراسر کشور مراجعه کنند و یا نسبت به دریافت دفترچه از آدرس الکترونیکی paziresh.whc.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjhvex.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما