شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 46273
منبع : خبرگزاری فارس
ضرغامی در جمع راهپیمایان قم:

ویژگی‌های انقلاب اسلامی استثنایی و بی‌بدیل است/دولت‌ها در قضاوت گذشتگان انصاف را رعایت نمی‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سابق سازمان صداوسیما گفت: انقلاب اسلامی ایران ویژگی‌هایی دارد که در میان همه انقلاب‌ها استثنایی و بی بدیل است.
ویژگی‌های انقلاب اسلامی استثنایی و بی‌بدیل است/دولت‌ها در قضاوت گذشتگان انصاف را رعایت نمی‌کنند
به گزارش قم نیوز، عزت الله ضرغامی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان یوم الله ۲۲ بهمن در مصلی قدس با اشاره به نقش شهر قم در انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم این شهر در روز ۱۹ دی انقلاب را کلید زدند و آن‌ها در دوران انقلاب اسلامی پیش تاز بودند.

وی ادامه داد: روحانیون از پیش از انقلاب اسلامی هم پرچمدار قیام‌های آزادی خواهی بودند، هم اکنون هم بزرگترین حوزه علمیه در شهر قم است و مردم این شهر در فتنه سال ۸۸ برای مقابله با فتنه گران پیشتاز بودند و حماسه خلق کردند.

رئیس سابق سازمان صداوسیما افزود: امروز هم شاهد حضور جمعیت عظیمی از مردم شهر قم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در خیابان‌های این شهر بودیم.

ضرغامی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب چندین ویژگی داشت که آن را از بقیه انقلاب‌های جهان متمایز کرد، انقلاب اسلامی ایران بدون تردید میان تمام انقلاب‌های جهان استثنائی و بی بدیل بود، شاهد انقلاب‌های زیادی در جهان بودیم، اما انقلاب اسلامی از انقلاب‌های دیگر متمایز بود.

وی ادامه داد: نخستین ویژگی انقلاب اسلامی این بود که بر تمام توطئه‌ها و تهدیدهای عظیم دشمن فائق آمد، توطئه‌هایی که هر کدام می‌توانست یک انقلاب را به شکست برساند، اما انقلاب اسلامی ایران در برابر این تهدیدات و توطئه‌ها مقاومت کرد.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما افزود: پس از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که شعارهای انقلاب بدون تغییر مانده است، از جمله این شعارها استقلال، آزادی، دفاع از آرمان فلسطین و حمایت از آزادی خواهان جهان بود، مردم کشورمان هنوز هم شعارهای خودشان در دوران انقلاب را حفظ کردند.

ضرغامی با اشاره به خدمات نظام اسلامی به مردم اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی کارنامه خوبی را در خدمت به مردم برجای گذاشته است، امروز شاهد این هستیم که مرزبندی بین رسانه‌ها از بین رفته است.

وی ادامه داد: کشورهای انقلابی دیگر جهان از آرمان‌های خود دست کشیدند و از انقلاب فاصله گرفتند، اما مردم ایران هنوز انقلابی هستند، امروز جبهه‌های بزرگ جهان، جبهه ایران و استکبار و جبهه مقاومت و استکبار است.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما افزود: در شهریورماه سال ۲۰ سران کشورهای شوروی، آمریکا و انگلیس بدون اطلاع ایران به تهران آمدند، در آن زمان شاه درخواست ملاقات با این رهبران را داشت، اما استالین تنها یک وقت کوچک ملاقات به شاه داد، وضعیت ایران در دوران شاه این‌ گونه بود.

ضرغامی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ درباره عراق اظهار کرد: او اخیرا گفته بود که آمریکا چهار هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کرد، اما در نهایت ایران است که عراق را اداره می‌کند.

وی ادامه داد: به جوانان می‌گویم که در هیچ دوره ای از تاریخ مثل امروز افکار عمومی در ایران، منطقه و جهان علیه شیطان بزرگ آمریکا هماهنگ نبودند، امروز مردم و دولت‌های کشورهای مختلف علیه آمریکا ایستادند.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما افزود: امروز ایران یک نقش محوری در منطقه دارد، سوریه یک محور جدی جبهه مقاومت است، همه گفتند که بشار اسد باید از قدرت کنار برود، اما نظر ایران برخلاف این بود، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران حفظ شده است.

ضرغامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ایران اظهار کرد: توطئه‌های آن‌ها علیه کشورمان همچون تحریک قومیت‌ها، جنگ تحمیلی و فتنه ۸۸ به نتیجه ای نرسید و ایران امروز قوی تر شده است.

وی ادامه داد: دولت‌ها در قضاوت کردن گذشتگان رعایت انصاف را نمی‌کنند، نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی داشته است، البته هنوز مشکلات اقتصادی زیادی در کشورمان داریم.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما افزود: جریان‌های سیاسی وقتی می‌خواهند همدیگر را نقد کنند اردوگاه مقابل را به بزرگترین مفاسد اقتصادی متهم می‌کنند، پرونده‌های مفاسد اقتصادی موجب ناراحتی مردم می‌شود.

ضرغامی با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: خدمات این نظام به مردم کشورمان قابل احصا نیست، این خدمات در حوزه‌های زیرساختی همچون بهداشت غیرقابل باور است، اکنون همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در ایران برق دارد.

وی ادامه داد: هر چقدر هم که به مردم شهر قم خدمت شود، باز جبران خدمات آن‌ها نخواهد شد، پس از انقلاب اسلامی پوشش شبکه گازرسانی در ایران نزدیک به ۱۰۰ درصد شد، در حوزه آب رسانی به شهرهای مختلف هم پروژه‌های عظیمی انجام و جاده‌های زیادی در این دوران در کشور احداث شد.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما افزود: ایران در حوزه‌های مختلف علمی همچون هسته ای و سلول‌های بنیادین پیشرفت‌های زیادی در دوران تحریم کرد، این خودباوری را انقلاب اسلامی به مردم کشورمان داد.

ضرغامی با اشاره به صنعت موشکی ایران گفت: امروز دستاورد برقراری امنیت در کشورمان و منطقه به لطف صنعت موشکی است، شهید تهرانی مقدم به همراه ۱۰ تن دیگر تولید موشک را در ایران شروع کرد، اگر تهدیدی علیه کشورمان صورت بگیرد، ظرف چند ثانیه موشک‌ها به اهداف دشمن پرتاب می‌شود.

وی ادامه داد: باید از خودمان، جامعه مان و دستاوردهای انقلابمان پاسداری کنیم، براساس روایات علمای شیعه هم پاسداران حریم فرهنگی و اعتقادی جامعه هستند، اگر می‌خواهیم که مرزبان خوبی باشیم، باید دشمن را بشناسیم.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما افزود: مرزبندی خوب و بد داریم، رهبر معظم انقلاب در دوران فتنه ۸۸ به فتنه گران گفتند که اگر ادعایی هم دارید، با جبهه استکبار و عوامل آن مرزبندی کنید، ادعای تقلب در انتخابات در آن دوران یک ادعای مفتضحانه بود، بسیاری از خواص که قدرت تشخیص دشمن را ندارند، باید بازسازی شوند.

ضرغامی برخی از مرزبندی‌ها را بد دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری بحث خودی و غیرخودی را تعریف کردند، ایشان فرمودند هر کس که دل در گروی این کشور و آینده آن دارد، خودی است.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران با واقعیت آمریکا بیشتر آشنا شد، البته سران آمریکا پیش از این هم علیه ایران دروغ می‌گفتند و فرقی بین آن‌ها و ترامپ نیست، آمریکا حرف از آزادی بیان می‌زند، اما پس از فتنه ۸۸ شاهد بودیم که این کشور جلوی پخش برنامه‌های صدا و سیما را از ۲۵ ماهواره جهان گرفتند.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما افزود: آمریکا ادعای حقوق بشر را دارد، اما جنایت‌های مختلفی را در جهان مرتکب شده است، باید از این فرصت پیش آمده استفاده کنیم، آمریکا جز دشمنی با ایران کاری ندارد، کشورمان اکنون رهبر جبهه مقاومت است و آمریکا رو به افول است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خودباوری و اعتقاد عمیق به مکتب مان می‌تواند که کلید سعادت و خوشبختی مردم کشورمان باشد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcbf5ba.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما