جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 46477
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه مجلس:

وکلا در تدوین لایحه جامع وکالت مشارکت کنند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وکلا می‌توانند در راستای تدوین لایحه جامع وکالت مشارکت داشته باشند، گفت: امیدواریم با انجام اقدامات و تصویب مصوبات لازم بتوانیم در راستای استقلال و توسعه خدمات‌رسانی به وکلا به نتایج مورد نظر برسیم.
وکلا در تدوین لایحه جامع وکالت مشارکت کنند
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی پنجشنبه شب در همایش تحلیف کارآموزان دوره وکالت که در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه قوای مقننه، مجریه و قضاییه باید از استقلال وکلا حمایت کنند، اظهار کرد: لایحه جامع وکالت در مجلس مطرح شده و به صورت جدی پیگیری می‌شود هر چند این لایحه نقص‌هایی دارد که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه وکلا باید دارای نظم و قانون مشخصی باشند، اضافه کرد: این نظم سبب رسیدن به پیشرفت و موفقیت می‌شود به همین علت باید در مورد وکالت سلسله مراتب مشخصی را تعیین کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با گذشت زمان جرائم پیشرفته‌تر و وکالت نیز حساس‌تر می‌شود به همین علت باید سلسله مراتب وکالت نیز به شیوه دقیق‌تر تعیین شود تا افراد با سابقه با افراد کم‌سابقه یا بدون سابقه تفاوت داشته باشند.

امیرآبادی از شفاف نبودن صندوق وکلا گلایه کرد و گفت: این موضوع باید در مجلس بررسی شود تا مباحث درست مطرح و پیگیری شود تا به شفافیت برسیم.

وی با تاکید بر اینکه باید حقوق مطلوبی برای بازنشستگان وکیل درنظر گرفته شود، اظهار کرد: اگر وضعیت کنونی صندوق وکلا استمرار داشته باشد تحقیق و تفحص در مورد آن آغاز می‌شود به همین علت مسؤولان مرتبط باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وکلا می‌توانند در راستای تدوین لایحه جامع وکالت مشارکت داشته باشند، عنوان کرد: امیدواریم با انجام اقدامات لازم و تصویب مصوبات لازم بتوانیم در راستای استقلال و توسعه خدمات‌رسانی به وکلا به نتایج مورد نظر برسیم.

وی از وکلا به عنوان مدافع حقوق خاص و از نمایندگان مجلس به عنوان مدافعان حقوق عام مردم نام برد و یادآور شد: این اقشار باید برای احقاق حقوق مردم استقلال لازم را داشته باشند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchqknk.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما