سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 47644
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری:

جشن‌های دهه مهدویت باید در مسیر صلح و انتظار حاکمیت حرکت کند

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جشن میلاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) با دیگر جشن‌هایی که گرفته می‌شود تفاوت دارد گفت: جشن نیمه شعبان جشن انتظار صلح و انتظار حاکمیت حق بر باطل و انتظار نابودی قدرت زور بر جامعه بشری است.
جشن‌های دهه مهدویت باید در مسیر صلح و انتظار حاکمیت حرکت کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به اینکه نیمه شعبان جشن انتظار است، گفت. نیمه شعبان جشن بشریت و جشن صلحی است که جهان در انتظار آن است.

وی با بیان اینکه میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)  جشن موعودی است که همه انبیا گذشته وعده آن را داده‌اند، افزود: جشن انتظار به این معنا است که باید تمام بشریت در عصر و زمان ما در حال آماده سازی باشند تا فضای جهان را تغییر دهند. باید مقدرات جهان را از دست افرادی که به زور آن را به دست گرفته‌اند خارج کرد و به دست بندگان صالح خداوند داد.

 وی با بیان اینکه جشن دهه مهدویت باید در مسیر صلح و انتظار حاکمیت حرکت کند، عنوان کرد: اگر نثر و شعری در جشن امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) خوانده می‌شود باید در راستای بیدار کردن انسان‌ها و جهت دادن به حرکت آن‌ها باشد.

آیت الله ایمانی بیان کرد: اگر جشن‌های دهه مهدویت از مسیر صحیح فاصله گرفت و درون مسائل منفعلانه افتاد طبیعتاً آسیب‌هایی شامل حال جامعه اسلامی می‌شود که دشمنان ما از آن سوء استفاده‌های لازم را خواهند برد.

وی با تاکید بر اینکه نیمه شعبان جشن انتظار صلح و انتظار حاکمیت حق بر باطل است، تصریح کرد: جشن نیمه شعبان جشن انتظار صلح و انتظار حاکمیت حق بر باطل و انتظار نابودی قدرت زور بر جامعه بشری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه عدالت اجتماعی مطلوب همه انسان‌ها است و فقط مختص مسلمانان نیست، جشن‌های دهه مهدویت باید فضای صلح و حاکمیت را برای مردم فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید ابتذال‌هایی که بعضی از افراد برای فرهنگ جامعه ما پیش بینی می‌کنند را دفع کرد، تصریح کرد: باید نویسندگان، گویندگان، صاحبان اندیشه، هنر، قلم، فیلم و داستان همه دست به دست هم بدهند تا فضا را به سمت صلح و جامعه عدل مهدوی ببرند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceep8e.jh8fei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما