يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 47801
منبع : خبرگزاری فارس

تكواندوكاران قم آماده درخشش در ميادين كشوري سال 96 / 2 سال دوري قمي‌ها از سهميه ملي

قم نيوز : قم نیوز: تكواندوكاران استان قم با حضور پرقدرت و با انگيزه در پيكارهاي انتخابي رده‌هاي سني پايه قم آمادگي خود را براي كسب عناوين برتر و درخشش در سطح كشور به نمايش گذاشتند.
تكواندوكاران قم آماده درخشش در ميادين كشوري سال 96 / 2 سال دوري قمي‌ها از سهميه ملي
به گزارش قم نیوز، بین تمام رشته‌های ورزشی که در استان قم فعالیت می‌کنند، نوجوانان و جوانان قمی علاقه زیادی به رشته‌های رزمی دارند و یکی از رشته‌های پرطرفدار و جذاب بین رزمی‌ها، تکواندو است که هر ساله برای ورزش قم از میادین مختلف کشور مدال کسب می‌کند.

به همین خاطر رویدادهای مختلف این رشته در خانه تخصصی تکوندوکاران قم مزین به نام دو برادر شهید یعنی شهیدان برجعلی‌زاده همواره از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است، اتفاقی که در جدیدترین رقابت داخلی یعنی انتخابی تیم‌های سه رده سنی پایه تکواندو قم نیز رخ داد.

 

* جدال تکواندوکاران خردسال برای کسب مدال‌های 6 وزن

در مسابقات رده سنی خردسالان این دوره، در وزن 24 کیلوگرم به ترتیب امیرضا توکلی، محمدماهان متولی و حسین رضازاده اول تا سوم شدند و در وزن 26 کیلوگرم همین عناوین به محمدحسین امیری، حسین رضاپور و محمدامین گرم‌دره موفق به کسب مقام‌های برتر شدند.

در وزن 28 کیلوگرم علی پاسبان و احسان نوین‌روز قهرمان و نایب‌قهرمانی شدند و مقام سوم مشترک به امیرعلی گودرزی و طاها الهی رسید، در وزن 30 کیلوگرم سکوهای اول و دوم به ابوالفضل بهمن و محمدحسین آقایی رسید و مقام سوم مشترک از آن محمدمهدی دشتکی و محمدمهدی فرمانی شد.

در وزن 32 کیلوگرم به ترتیب امیرمحمد رشید، متین هاتفی و علی عسگری اول تا سوم شدند، در وزن 34 کیلوگرم سعید دهقان و محمدمنصور بشردوست سکوهای قهرمانی و نایب‌قهرمانی را از آن خود کردند و مقام سوم مشترک به مهدی ریحانی و محمدعرفان علیزاده رسید.

 

* برگزاری مسابقات انتخابی نونهالان در 7 وزن

در رده سنی نونهالان مسابقات تکواندو قهرمانی و انتخابی پسران استان قم عنوان قهرمانی وزن منهای 33 کیلوگرم به سعید عباسیان رسید، امیرحسین دلسیناد نایب‌قهرمان شد و دو مدعی دیگر این وزن یعنی نیما عباس‌آبادی و محمدصادق رشیدی موفق به کسب مقام سوم مشترک شدند.

در وزن منهای 37 کیلوگرم رده سنی نونهالان حمیدرضا مرادی قهرمان شد، حسین باقرشیخانی سکوی نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد و مقام سوم مشترک نصیب محمدجواد باقری و محمدرضا خلج شد، ضمن اینکه در وزن منهای 41 کیلوگرم عناوین اول و دوم به مهدی فلاح و کامران کاظمی تعلق گرفت و مقام سوم مشترک را محمدصادق فتحی و علیرضا پیرا به خود اختصاص دادند.

در وزن منهای 45 کیلوگرم حامد رضایی و علی غفاری بالاتر از دیگر رقبای خود اول و دوم شدند و مقام سوم مشترک به مهدی احمدی و محمدرضا کولیوند رسید، در وزن منهای 49 کیلوگرم به ترتیب سینا عباس‌‌آبادی، امیرحسین درگاهی، علیرضا محمدی‌روشن و امیرمهدی سلیمی مقام‌های اول تا سوم مشترک را به دست آوردند.

در وزن منهای 57 کیلوگرم محمدامین سیمین قهرمان شد، مقام نایب‌قهرمانی به سجاد سالمی رسید و عنوان سوم مشترک را یاسین آقازیارتی و حمیدرضا سورانی کسب کردند، ضمن اینکه در وزن منهای 65 کیلوگرم محمدجواد عبداللهی‌پور و محمد سعادتی قهرمان و نایب‌قهرمان شدند.

 

* رقابت تکواندوکاران نوجوان برای کسب عناوین برتر 9 وزن

رقابت‌های رده سنی نوجوانان تکواندو قهرمانی و گزینشی پسران استان قم نیز با جدال جذاب و تماشایی تکواندوکاران در اوزان منهای 45، 48، 51، 55، 59، 63، 68، 73 و 78 کیلوگرم در خانه تکواندو قم به انجام رسید و برترین‌ها به اردوی تیم منتخب هیأت‌‌ تکواندو قم دعوت شدند.

در وزن منهای 45 کیلوگرم مسابقات رده نوجوانان تکواندو پسران قم علیرضا توکلی با غلبه بر احسان مقدمی قهرمان شد و محمدمهدی ایمانی به همراه مهدی صادقی مقام سوم مشترک را از آن خود کردند، ضمن اینکه در وزن منهای 48 کیلوگرم ابوالفضل مولایی با شکست دادن محمدرضا حسین‌دوست قهرمان شد و مقام سوم مشترک به علی استهری و محمدمهدی رسولی تعلق گرفت.

در وزن منهای 51 کیلوگرم تکواندو نوجوانان پسر قم دیدار نهایی بین امیرمحمد غلامی و محمدمهدی فراهانی با قهرمانی غلامی تمام شد، در این وزن مهدی حدادی و مصطفی قریشی مشترکا سوم شدند و در وزن منهای 55 کیلوگرم به ترتیب محمدرضا ایمانی، محمدحسین آذرنیا، مهدی حلاج‌زاده و علیرضا سهرابی روی سکوهای برتر رفتند.

 

* قلی‌زاده و سلیمانی بهترین داوران تکواندو قم

در وزن منهای 59 کیلوگرم قهرمانی مسابقات تکواندو نوجوانان قم به مهدی افشاری‌راشدی تعلق گرفت، محمد پورشادمان نایب‌قهرمان شد و عنوان سومی را مشترکا رضا ترکمان‌زاده و محمدعلی کبیری کسب کردند تا قهرمان این وزن به اردوی تیم منتخب هیأت‌‌ قم راه یابد.

در وزن منهای 63کیلوگرم دیدار پایانی برای تعیین قهرمان با برتری محمد ابراهیمیان مقابل محمد خان‌محمدی همراه بود و مقام سوم مشترک به حسین خدابنده‌لو و محمدمهدی قنبری رسید، ضمن اینکه در وزن منهای 68 کیلوگرم مهدی عابد با عبور از سد محمد بینایی قهرمان شد و مهدی مظلوم به همراه عباس‌علی پیرجنت روی سکو سوم مشترک قرار گرفتند.

در وزن منهای 73 کیلوگرم این دوره از مسابقات حسین داداش‌زاده با سابقه کسب مدال از مسابقات قهرمانی کشور و حضور در اردوی تیم ملی از تجربه خود به خوبی استفاده کرد و با عبور از سد محمدحسین علی‌محمدی قهرمان شد، ضمن اینکه مقام سوم به محمدصالح کارگر رسید.

سرانجام در وزن منهای 78 کیلوگرم رقابت جذاب و تماشایی فینال بین محمدمهدی شازده‌احمدی یکی دیگر از تکواندوکاران دارای مدال از مسابقات قهرمانی کشور و حسین آقامحمدی برگزار شد که با قهرمانی شازده‌احمدی همراه بود و در پایان این پیکارها نفرات برتر هر وزن به اردوی تیم منتخب قم راه یافتند.

پرونده رقابت‌های انتخابی و قهرمانی تکوندو رده‌های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان قم در حالی بسته شد که با اعلام کمیته داوران هیات تکواندو استان قم، حسین سلیمانی و سلیمان قلی‌زاده به عنوان بهترین داوران این دوره از رقابت‌ها معرفی و تجلیل شدند.

 

* نریمان: 2 سال دوری تکواندو قم از سهمیه ملی

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تکواندو یکی از رشته‌های موفق ورزش قم در میادین داخلی است ولی آخرین باری که این رشته توانسته در رده‌های سنی مختلف ملی برای حضور در مسابقات برون‌مرزی سهمیه بگیرد به سال 2015 باز می‌گردد که علی چهرقانی به عنوان تکواندوکار عضو تیم ملی نوجوانان راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.

حمید نریمان یاد آور شد: در آن سال روح‌الله رضاپور یکی از مربیان جوان و سازنده تکواندو قم نیز به واسطه نقش بسیار مهمی که در موفقیت تیم هیأت‌‌ تکواندو قم در مسابقات قهرمانی کشور داشت، از سوی فدراسیون تکواندو به عنوان مربی تیم ملی برگزیده شد و حضور در رقابت‌های آسیایی را تجربه کرد، با این حال تکواندو قم ظرفیت بالایی دارد و یقینا این قابلیت در تکواندوکاران قم برای کسب سهمیه تیم‌های ملی در سال جاری وجود دارد که امیدواریم با کار و تلاش بیشتر قابل دست‌یابی باشد.

 

* جمشیدی: سهمیه قم در بازی‌های کشورهای اسلامی از دست رفت

رئیس هیأت‌‌ تکواندو استان قم به خبرنگار فارس گفت: بعد از رقابت‌های نوجوانان آسیا در سال 2015 دیگر در تیم‌های ملی سهمیه‌ای نصیب تکواندو قم نشد تا اینکه در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان در اسفند ماه سال 95، محمد صفایی توانست با درخشش خود مجوز حضور در اردوی تیم اعزامی ایران به رویدادهای مهم برون‌مرزی سال 2017 را کسب کند.

محمد جمشیدی عنوان کرد: صفایی امید ورزش قم و خانواده بزرگ تکواندو برای عضویت در تیم اعزامی ایران به رقابت‌های تکواندو بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی بود ولی متاسفانه کادر فنی تیم ملی بر روی نام وی قلم قرمز کشیدند تا سهمیه قم در این بازی‌ها از دست برود.

وی خاطرنشان کرد: صفایی به عنوان تکواندوکار وزن منهای 68 کیلوگرم تیم ملی همراه با یک رقیب از تهران، در ترکیب تیم ملی روزهای پایانی فروردین راهی رقابت‌های بین‌المللی قزاقستان شد و هر دو تکواندوکار در این رقابت‌ها بدون کسب مدال به کار خود پایان دادند و در حالی که عملکرد صفایی بهتر بود، واقعا نمی‌دانیم کادر فنی تیم ملی چه ملاک و معیاری را برای حذف نام نماینده قم در نظر گرفت.

 

* آقایی: انتخاب برترین‌های تکواندو قم برای اعزام به رقابت‌های کشوری

دبیر هیأت‌‌ تکواندو استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: رقابت تکواندوکاران پسر سه رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان در حالی با معرفی نفرات برتر اوزان مختلف به کار خود پایان داد که برترین‌ها به اردوی تیم منتخب قم برای اعزام به مسابقات کشوری دعوت خواهند شد.

هاشم آقایی افزود: پیکارهای انتخابی و قهرمانی تکواندو پسران قم در بخش مبارزه در حضور بیژن مقان‌لو سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو کشورمان به میزبانی خانه تکواندو شهیدان برجعلی‌زاده قم برگزار شد و در اوزان و رده‌های سنی مختلف برترین‌های خود را شناخت.

وی خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری این دوره از مسابقات محمد جمشیدی رئیس هیأت‌‌ تکواندو استان قم و بیژن مقان‌لو سرمربی اسبق تیم ملی به دقت عملکرد تکواندوکاران را زیر نظر داشتند تا از بین آنها، بهترین‌ها برای عضویت در ترکیب تیم‌های اعزامی قم به رقابت‌های سال 1396 قهرمانی کشور انتخاب شوند.

آقایی بیان کرد: یک کار فرهنگی قابل توجه نیز در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها انجام شد و به مناسبت اعیاد فرخنده ماه شعبان، جمعی از جانبازان، پاسداران و معلمان تکواندو قم مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند و سپس رقابت تکواندوکاران مدعی در سه رده سنی روی شیایپچانگ خانه تکواندو برگزار شد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjvoex.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما