سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 47919
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله علوی گرگانی: دولت باید بیشتر به مستضعفین کمک کند

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: به دولت سفارش می‌کنم که به مستضعفین کمک بیشتری داشته باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی: دولت باید بیشتر به مستضعفین کمک کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به وظیفه ثروتمندان در جامعه اظهار کرد: براساس روایات باید این قشر تواضع داشته باشد، تواضع ثروتمندان این است که به نیازمندان کمک کنند.

وی ادامه داد: خداوند سرمایه را در اختیار ثروتمندان به صورت امانت قرار می‌دهد و این قشر باید این امانت را به نیازمندان بدهد، اگر کمک خیرین به نیازمندان نباشد، آن‌ها دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: به دولت سفارش می‌کنم که به مستضعفین کمک بیشتری کند تا آن‌ها زیر فشار نباشند، نفرین افراد مستضعف موثر است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت حفظ کرامت نیازمندان اظهار کرد: باید خیرین در کمک به نیازمندان کرامت آن‌ها را حفظ کنند و نباید آبروی نیازمندان برود، انسان هر کاری که انجام می‌دهد، خداوند آن را برای انسان ثبت می‌کند.

وی ادامه داد: انسان باید سعی کند که پیش از مرگ با اموال خود به نیازمندان کمک کند، جدا کردن اموال از نفس مهم است، اینکه انسان در زمان حیات خود به نیازمندان کمک کند، بهتر از آن است که از وراث بخواهد که از اموالش پس از مرگش به نیازمندان کمک کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: ریا در همه جا به جز در دادن زکات و ارائه خدمات به نیازمندان بد است، خیرین باید کمک علنی هم داشته باشند تا بقیه افراد هم تشویق شوند که به نیازمندان کمک کنند، خیرین باید دیگران را برای کمک به مردم مورد تشویق قرار بدهند تا آن‌ها هم به نیازمندان کمک کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjhhex.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما