پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 47975
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خبر داد

تشکیل کارگروه امنیتی و قضایی برای تعقیب تخلفات انتخاباتی/دستگیری 2 متخلف در فعالیت‌های انتخاباتی

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از تشکیل کارگروه امنیتی، قضایی و سیاسی به منظور تعقیب تخلفات انتخاباتی و شناسایی متخلفان یاد کرد و گفت: تا کنون دو نفر از افرادی را که اقدامات خلاف قانون را انجام داده‌اند، دستگیر کرده‌ایم که آنها از جریان‌های اشرار بوده‌اند.
تشکیل کارگروه امنیتی و قضایی برای تعقیب تخلفات انتخاباتی/دستگیری 2 متخلف در فعالیت‌های انتخاباتی
به گزارش قم نیوز، احد جمالی در نشست نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری انجام شد، با بیان اینکه فعالیت سیاسی نیازمند افزایش ظرفیت است، اظهار کرد: ‌باید قدرت تحمل و صبر را افزایش دهیم و عجولانه قضاوت نکنیم چرا که با این عملکرد نمی‌توانیم از ظرفیت‌های عقل بهره‌مند شویم و برای جامعه و خود مشکل ایجاد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات‌های اصلی احزاب موضوع نقصان ظرفیت و بی‌توجهی نسبت به ظرفیت‌سازی است در حالی که احزاب برای توسعه فعالیت‌های سیاسی در میان اقشار مختلف مردم باید ظرفیت‌ها را نیز افزایش دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر اینکه این جلسه پنجمین نشست احزاب و تشکل‌های سیاسی استان است، عنوان کرد:‌ برگزاری این نشست مهم در گذشته کم رنگ‌تر بوده است، هر چند خروجی‌های کنونی نیز قابل قبول نیست اما اینکه یک اراده برای کنار هم بودن احزاب مختلف که دوستدار نظام هستند، ایجاد شده، امر مهمی است و امیدواریم زمینه‌ای ایجاد شود تا بتوانیم از ظرفیت احزاب به شیوه مطلوب‌تر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت کشورهاست، مطرح کرد: ایران اسلامی از ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار است اما باید در راستای فعال‌سازی این ظرفیت‌ها گام برداشته شود؛ در فعالیت‌های سیاسی باید عدالت را رعایت کنیم تا نسبت به امنیت ملی آسیبی نرسد.

جمالی با بیان اینکه نیروهای دشمن نظام اسلامی کلید واژه‌های مشخصی را برای حمله به نظام اسلامی مورد توجه قرار داده‌اند، گفت: جنگ قدرت میان سران کشور، فساد با محوریت ناکارآمدی جمهوری نظام اسلامی و جنگ میان فقر و ثروت از جمله این کلید واژه‌هاست اگر منافع ملی اهمیت دارد باید به صورت عاقلانه با مشکلات برخورد کنیم و از عملکردهای نادرست پرهیز کنیم.

وی از احزاب به عنوان سوپاپ اطمینان حاکمیت نام برد و اظهار کرد: به هر میزانی که احزاب بیشتر باشند شاخصه توسعه سیاسی کشور بیشتر می‌شود و هر چقدر کمتر باشند موضوع دیکتاتوری و خفقان سیاسی مطرح می‌شود؛  باید ظرفیت‌های لازم را در تشکل‌ها ایجاد کنیم تا احزاب به بلوغ خود برسند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم با تاکید بر اینکه در راستای فعالیت‌های سیاسی باید به اهمیت منافع ملی نیز نگاه داشته باشیم، عنوان کرد: بنده به عنوان نیرویی که کارهای امنیتی انجام داده باید بگویم که برخی موارد در حیطه‌بندی‌های امنیتی است و نباید به آنها ورود کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم که برجام همه مشکلات کشور را رفع کرده است، گفت: تدوام انقلاب اسلامی بدون نسخه فرهنگی میسر نیست و نسخه امنیتی به عنوان آخرین نسخه مطرح است؛ مردم ایران در دفاع مقدس و دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) اثبات کردند که ترسی از جانفشانی ندارند.

جمالی با اشاره به برخی از تخلفات انتخاباتی از جمله پاره کردن بنرهای تبلیغاتی کاندیداها در قم مطرح کرد: این اقدامات خلاف قانون را را رصد می‌کنیم و تا کنون چندین بار در این مورد با فرماندار جلسه داشته‌ایم.

وی از تشکیل کارگروه امنیتی، قضایی و سیاسی به منظور تعقیب تخلفات انتخاباتی و شناسایی متخلفان یاد کرد و گفت: تا کنون دو نفر از افرادی که اقدامات خلاف قانون  انجام داده‌اند، دستگیر کرده‌ایم که آنها از  اشرار بوده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم امنیت حاکمیت و نظام اسلامی در شهر قم به خطر بیافتد، خاطرنشان کرد: بیشترین تخریب‌های تبلیغاتی در مورد یکی از کاندیداها انجام شده اما در مورد دیگران نیز مواردی بوده است که نیروهای اطلاعات نسبت به این تخریب‌ها حساسیت داشته و برنامه‌ریزی خود را برای رفع این مشکل دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: اعلام کرده‌ایم که بنرهای سخنرانی‌های کاندیداهای ریاست جمهوری باید در سطح شهر قم جمع‌آوری شود؛ در غیر این صورت شهرداری را موظف می‌کنیم تا آنها را جمع‌آوری کند؛ بنرهای بزرگ تبلیغاتی فقط باید در نزدیک ستادها زده شود به همین علت نیازمند آدرس مراکز ستادها هستیم هر چند برخی ستادها نسبت به اعلام آدرس مراکز خود بی‌توجه بوده‌اند.

جمالی ادامه داد: بر اساس اخبار رسیده ستادهای انتخاباتی کاندیداها به صورت کامل مشخص شده است و امیدواریم بنرهای غیرقانونی شهر تا پایان امشب جمع‌آوری شود.

وی با تاکید بر اینکه امکانات عمومی از جمله مساجد باید به صورت مساوی در اختیار کاندیداها باشد، تصریح کرد: مکان‌های عمومی متعلق به همه است به همین علت تا کنون جلسات مختلف را برگزار کرده تا میان مساجد و مسؤولان ستادهای انتخاباتی هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استقرار خانه احزاب در استان قم باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: امیدواریم بعد از انتخابات این اتفاق رخ دهد و احزاب مختلف با رعایت عدالت در این خانه حضور یابند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم یادآور شد: بنده نسبت به شیوه انتخاب معتمدین اعتراض داشتم چرا که باید در این مورد با فکری مطلوب عمل می‌کردیم اگر از اصناف و گروه‌های مختلف حضور داشتند بیشتر به صلاح انتخابات بود.

وی با تاکید بر اینکه باید مکان‌های مشخصی برای برگزاری نشست‌های تبلیغاتی و مناظره‌ها تعیین شود، مطرح کرد: دولت نسبت به این موضوع مخالف نیست و می‌تواند زمینه‌های لازم را فراهم کند.

جمالی رشد سیاسی و اجتماعی مردم جامعه را راهکاری برای رفع مشکلات سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: احزاب باید در رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان مشارکت داشته باشند، چرا که حزب به معنای دولت در سایه و مجموعه‌ای از نخبگان سیاسی است که باید دولت را نقد کند و بدون آن دولت‌ها به سمت دیکتاتوری حرکت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه در مورد تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی باید سه قوه ورود کنند، گفت: با حرکت‌های نظام‌مند و عزم ملی می‌توانیم به نتیجه برسیم، جاهایی که یک قوه به تنها به میدان آمده و توپ‌ها را به زمین یک مجموعه انداخته‌ایم نتوانسته به نتیجه برسیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی فرصت و تهدید است، اظهار کرد: اگر اخلاق در جامعه حاکم نباشد بداخلاقی در جامعه مشاهده می‌شود و افراد در راستای اثبات کاندیدای خود به تخریب دیگران اقدام می‌کنند به همین علت در نشست‌های مختلف شورای تامین استان و کمیسیون امنیتی انتخابات که نمایندگان دولت و قوه قضاییه حضور دارند، تصمیم‌های مشخصی گرفته شده است تا اگر افراد ادله‌های مناسبی در مورد تخریب کاندیداها دارند ارائه دهند تا برخوردهای قانونی دنبال شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbs9ba.rhbzzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما