يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 48104
منبع : خبرگزاری فارس
در وزن منهای 60 کیلوگرم:

کاراته‌کای قم صاحب نشان برنز بازی‌های کشورهای اسلامی شد

قم نيوز : قم نیوز: ملی‌پوش کاراته استان قم با برتری مقابل حریفی از کشور عربستان موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای کاراته بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی شد.
کاراته‌کای قم صاحب نشان برنز بازی‌های کشورهای اسلامی شد
به گزارش قم نیوز، برترین‌های بخش کومیته مسابقات کاراته چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی مشخص شدند که امیر مهدی‌زاده تنها نماینده ورزش قم در این دوره از مسابقات به شمار می‌رود و در رشته کاراته مدال برنز این بازی‌ها را به ارمغان آورد.

این چهره موفق که کسب دو مدال طلای سال‌های 2012 و 2016 و نشان برنز 2014 مسابقات کاراته قهرمانی جهان، مقام قهرمانی بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی، مدال طلای پیکارهای قهرمانی 2015 مردان آسیا در یوکوهاما ژاپن و قهرمانی دانشجویان را در کارنامه دارد، در این بازی‌ها تنها یک شکست را تجربه کرد و و به نشان برنز رسید.

این کاراته‌کای مطرح که در وزن منهای 60 کیلوگرم عضو تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران در مسابقات کاراته بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی بود، در نخستین مسابقه خود برابر مالک سلاما از کشور مصر به میدان رفت و با نتیجه پنج بر صفر از سد حریف خود عبور کرد.

مهدی‌زاده بعد از غلبه بر کاراته‌کای اهل کشور مصر، در دور دوم پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف حریف افغانستانی رفت و در 40 ثانیه مبارزه با نتیجه هشت بر صفر حریف خود را از پیش‌رو برداشت و راهی دور بعد شد.

سومین مبارزه ستاره کاراته قم در این وزن با سخت‌ترین حریف حاضر در این وزن یعنی صدرالدین سایماتوف ازبکستان بود که در سال 2017 سه طلای بازی‌های لیگ جهانی را در کارنامه داشت و جدال این دو کاراته‌کا در نیمه نهایی وزن منهای 60 در فاصله دو ثانیه به پایان با برتری حریف ازبک تمام شد.

مهدی‌زاده در جدال با صدرالدین سایماتوف ازبکستانی ابتدا یک بر صفر عقب افتاد اما در ادامه دو امتیاز گرفت و در آستانه کسب پیروزی قرار داشت که در فاصله دو ثانیه به پایان این سایماتوف بود که به یک امتیاز رسید و کار را به تساوی کشاند و سرانجام با قانون سنشو برنده شد تا با غلبه بر قهرمان سال 2016 جهان راهی فینال وزن منهای 60 کیلوگرم پیکارهای کاراته بازی‌های 2017 کشورهای اسلامی شود و مهدی‌زاده به دیدار رده‌بندی برود.

مهدی زاده با شکست مقابل نماینده ازبکستان به مرحله رپه‌شارژ راه یافت و در این مرحله مقابل کاراته‌کای اهل کشور سنگال با نتیجه هشت بر یک صاحب برتری شد و برای رسیدن به مقام سوم و نشان برنز کاراته‌کای عربستانی را نیز مغلوب کرد و با مدال به کار خود در این پیکارها پایان داد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgtq9t.ak97z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما