پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 48321
منبع : خبرگزاری فارس
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد

اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه‌های نیمه تمام بخش گردشگری

قم نيوز : قم نیوز: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر یک پروژه نیمه تمام گردشگری حداقل 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، این پروژه می‌تواند که از تسهیلات صندوق توسعه ملی برخوردار باشد.
اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه‌های نیمه تمام بخش گردشگری
به گزارش قم نیوز، مرتضی رحمانی موحد چهارشنبه شب در گردهمایی بزرگ مدیران و فعالان گردشگری استان قم که در سالن همایش سینما ونوس برگزار شد، با اشاره به رابطه صنعت گردشگری با روابط بین الملل اظهار کرد: در عرصه بین الملل به نقطه ای از آرامش رسیدیم که دیگر شاهد فشار و قطع روابط در این عرصه نباشیم.

وی ادامه داد: بحث روادید یکی از مسائل مطرح در بحث گردشگری است و اکنون اتباع 190 کشور می‌توانند که در فرودگاه‌های کشور روادید سه ماهه ایران را بگیرند و این کار موجب تسهیل سفر گردشگران خارجی به ایران شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در نمایشگاه‌ها و مناسبت‌های بین المللی به خوبی توانستیم که ظرفیت‌های ایران را عرضه کنیم، همچنین همایش‌های بین المللی گردشگری را در کشورمان برگزار کردیم و این مساله موجب ارتقاء جایگاه گردشگری ایران در جهان شد.

رحمانی موحد با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در این برنامه احکامی وضع شد که جایگاه رفیعی را به صنعت گردشگری داد، اجرای برنامه ششم توسعه از ابتدای امسال در کشور آغاز شد، براساس این برنامه هیچ طرحی در کشور نباید بدون پیوست گردشگری آغاز شود و هیچ مخالفت جدی در دستگاه‌ها را اکنون با بحث گردشگری شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: کشورهای موفق در صنعت گردشگری را اگر بررسی کنیم، می‌بینیم که این کشور حداقل یک برنامه 20 ساله را طی کردند، اکنون در بحث اقتصاد مقاومتی انتظار بسیار بالایی از صنعت گردشگری وجود دارد و باید این صنعت با سرمایه‌گذاری‌های کوچک و کلان در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: استان قم با وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران جاذبه مهمی در بحث گردشگری مذهبی دارد، البته این استان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری طبیعی است و استان قم مزیت نزدیکی به شهر تهران پایتخت کشورمان را هم دارد.

رحمانی موحد با اشاره به صنعت گردشگری اظهار کرد: برای موفقیت این صنعت باید تمام عوامل صنعت گردشگری با هم متحد باشند، امنیت، کیفیت خدمات و مهمان نوازی موجب موفقیت صنعت گردشگری می‌شود، در ایران شاهد یک امنیت خوب در داخل کشور هستیم و خانواده گردشگری متحدتر از گذشته برای تعالی این صنعت گام برمی‌دارد.

وی ادامه داد: اکنون در نیمه راه هستیم و باید این راه را ادامه بدهیم، صنعت گردشگری با یک برنامه 20 ساله به موفقیت می‌رسد، کشور ترکیه طرح اجرای جذب گردشگران را در ابتدای دهه 90 میلادی شروع کرد و اکنون پس از دو دهه توانست که میلیون‌ها گردشگر خارجی را جذب کند و کشورهایی همچون مالزی و قبرس هم این گونه بودند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: امارات در رتبه‌بندی میراث‌های فرهنگی رتبه بالای 100 را در میان کشورهای جهان را دارد، اما این کشور با جاذبه‌های انسان ساز و سرمایه‌گذاری‌ها رتبه بالایی را در جذب گردشگر خارجی را کسب کرده است. ایران بهترین مسیر ترانزیت حمل و نقل هوایی را در جهان دارد و با ایجاد زیرساخت‌ها می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

رحمانی موحد با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در ایران اظهار کرد: می‌توانیم این صنعت را در کشورمان به صنعت اقتصادی اصلی ایران تبدیل کنیم، البته مشکلات زیادی را در زمینه قوانین در صنعت گردشگری داریم، البته من به آینده این صنعت در ایران امیدوار هستم.

وی ادامه داد: رمز موفقیت در صنعت گردشگری استمرار مدیریت است و تغییر مدیریت فایده ای ندارد، استان قم یک معبر است و باید عبور گردشگران از این استان را به اقامت تبدیل کنیم، دستگاه‌های مختلف هم باید از سرمایه گذاری داخلی در صنعت گردشگری حمایت کنند و قوانین در این زمینه به روز شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: از برنامه 1404 عقب هستیم و تنها هشت سال برای تحقق اهداف این برنامه فرصت داریم. باید به دنبال جذب گردشگر از کشورهای مجاور باشیم، اکنون 84 درصد گردشگران خارجی ایران از کشورهای همسایه هستند، توفیق صنعت گردشگری نیازمند سیاست پایدار و مدیریت مستمر است.

رحمانی موحد با اشاره به صنعت گردشگری در جهان اظهار کرد: ظرفیت‌هایی همچون گردشگری حلال و گردشگری سلامت وجود دارد که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد و استفاده از این ظرفیت‌های در عرصه گردشگری موجب رشد اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی در استان قم وظیفه دارد و به این وظیفه خودمان عمل می‌کنیم و با کمک همدیگر می‌توانیم که به سمت نقطه مطلوب در بحث گردشگری حرکت کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلاتی برای تکمیل پروژه‌های گردشگری در کشور داده می‌شود، اکنون بحث گردشگری به یک مساله اصلی در کشور مطرح شده است و با تغییر نگاه در سازمان حفاظت از محیط زیست، در مناطق حفاظت شده طبیعی کشور تاسیسات گردشگری ایجاد کردیم.

رحمانی موحد با اشاره ضرورت جذب سرمایه گذاران خارجی اظهار کرد: باید برای جذب این سرمایه گذاران برای صنعت گردشگری در ایران تلاش کنیم و تاسیسات گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان توسط سرمایه گذاران خارجی احداث می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر یک پروژه نیمه تمام گردشگری حداقل 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، این پروژه می‌تواند که از تسهیلات صندوق توسعه ملی برخوردار باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchzxnk.23n6idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما