پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 48331
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

رأی دادن حق و انتخاب فرد اصلح تکلیف است

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام محمد حسین حق جو شرکت در انتخابات را حق و انتخاب فرد اصلح را تکلیف دانست و مراجعه به کارشناس سیاسی دینی را برای تشخیص فرد اصلح ضروری خواند.
رأی دادن حق و انتخاب فرد اصلح تکلیف است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین حق جو، با اشاره به آیه 104 از سوره آل عمران نقش مردم را از ارکان نظام سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: انسان ها خود نقش بالندگی و رشد یا خزندگی و سقوط را ایفا می کنند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر انسان و فرد اساس نظام قرار داده شود اشتباه است بلکه اساس بودن مردم در صورتی که در چارچوب دین حرکت کنند قابل قبول است به عبارت دیگر مردم آگاه و متدین در نظام سیاسی نقش اساسی را ایفاء می کنند.

وی اضافه کرد: تدین هم می تواند ظاهری باشد هم واقعی زیرا افراد فراوانی ادعای تدین دارند اما در منش آنها رفتار دینی یافت نمی شود که چنین افرادی مورد تأیید دین و عقل نیستند در مقابل آنها افرادی قرار دارند که منش و روششان بر اساس معارف دینی است، چنین افرادی هستند که اساس نظام را تشکیل می دهند چنانچه مردم پس از انقلاب همان مردم پیش از انقلاب بودند اما امام خمینی(ره) بینش آنها را تغییر داد که آن مردم نیز جامعه را متحول کردند.

حجت الاسلام حق جو اضافه کرد: همان مردم پس از انقلاب امروزه نیز جهان اسلام و حتی فراتر از آن را تحت تأثیر قرار داده اند زیرا هر انسان وجدان بیداری به مباحثی همانند ظلم ستیزی و عدالت علاقه مند است.

رییس کمیسیون اخلاق و تربیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان این که در صورت هم جواری مردم با مجموعه ای دین مدار، تحت تأثیر آن مجموعه قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: اگر بخواهیم مردم و جامعه به سوی عدالت و ظلم ستیزی هدایت شوند باید نیروهای ستادی مدیریت نظام حق مدار و عدل طلب شوند.

وی خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات به کمی که همان رأی دادن است و کیفی تقسیم می شود؛ مردم در تمامی موارد هنگام برخورد کردن با مشکلی به متخصص در آن زمینه مراجعه می کنند به عنوان مثال به دلیل این که همه افراد توان اجتهاد را ندارند در مسائل فقهی به مراجع تقلید مراجعه می کنند.

مدیر ارتباطات جامعه مدرسین و حوزه علمیه ادامه داد: در مسائل انتخابات نیز باید به کارشناس سیاسی دینی مراجعه کرد زیرا تمامی مردم فرصت کافی یا اطلاعات لازم برای تشخیص فرد اصلح را در اختیار ندارند بنابر این باید به کارشناس سیاسی دینی که اطلاعات لازم را در اختیار دارد مراجعه کنند؛ به طور کلی می توان گفت اصل رأی دادن حق و انتخاب شخص اصلح تکلیف است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcizpa5.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما