پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 48350
منبع : خبرگزاری مهر
در ماه مبارک رمضان؛

۳ مراسم ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گفت: در ماه مبارک رمضان سه مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم، ویژه عموم، بانوان و نوجوانان در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
در ماه مبارک رمضان؛ ۳ مراسم ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
در ماه مبارک رمضان؛ ۳ مراسم ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش قم نيوز ، حجت الاسلام صفر فلاحی قبل از ظهر پنج شنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های قرآنی طی سال‌های اخیر در حرم حضرت معصومه(س) شکل گرفته و در این جهت طی چهار سال گذشته ۳۵ هزار نفر در کلاس‌های مختلف قرآنی این آستان مقدس شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: نزدیک به ۴۰۰ نفر در مرکز قرآن آستان مقدس موفق به حفظ کامل قرآن کریم شده‌اند.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: ویژ برنامه‌های متفاوتی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در این آستان مقس برگزار می‌شود که یکی از آن برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه عموم مردم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر است.

وی ادامه داد: در شبستان نجمه خاتون نیز برنامه قرائت قرآن کریم برای بانوان با حضور نزدیک به ۷۰۰ نفر از خواهران اجرا می‌شود که ارتقای توان بانوان در قرائت قرآن کریم و تقدیر از بانوان نمونه در حوزه‌های مختلف از اهداف این برنامه است.

حجت الاسلام فلاحی افزود: تلاوت ویژه قرآن کریم برای نوجوانان با حضور نخبگان در رشته‌های مختلف نیز در شبستان امام خمینی(ره) دو ساعت قبل از افطار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه کنگره حضرت آمنه و شخصیت شناسی حضرت خدیجه(س) در دهم ماه مبارک رمضان و برنامه برای روزه اولی‌ها نیز در طول ماه مبارک در آستان مقدس برگزار می‌شود.

توزیع روزانه ۱۴۵۰۰ افطاری در حرم مطهر

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امسال نزدیک به ۱۱ هزار افطاری سرد در میان روزه داران توزیع می‌شود که این میزان نسبت به سال گذشته هزار افطاری افزوده شده است، افزود:‌ افطاری سرد برای خواهران در صحن صاحب الزمان و برای برادران در شبستان صاحب الزمان(عج) تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۳۵۰۰ پرس غذای گرم نیز روزانه در مهمانسرای آستان مقدس حضرت معصومه(س) توزیع می‌شود.

حجت الاسلام فلاحی اظهار کرد: در شب نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) افطاری زائران به میزان دو برابر از شب‌های قبل خواهد بود.
انتهای پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcjytex.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما