شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 48440
منبع : روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم

محمدعلی فیاضی: اقامت های بوم گردی از نوآوری های دولت یازدهم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری گفت: بهترین راه برای رسیدن به توسعه روستایی، توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی است و ایجاد اقامت گاه های بوم گردی حاصل نوآوری دولت یازدهم در زمینه گردشگری است.
محمدعلی فیاضی: اقامت های بوم گردی از نوآوری های دولت یازدهم است
به گزارش قم نیوز، محمدعلی فیاضی در گردهمایی مدیران و فعالان گردشگری استان قم با توجه به نقش بوم گردی در توسعه استان قم گفت: 17 استان ایران در مناطق بیابانی و کویری قرار گرفته است و حوزه کویر برای گردشگران، بویژه گردشگران اروپایی بسیار جذاب است و استان قم در این زمینه ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی افزود: از تهران که به سمت قم حرکت می کنیم با جاذبه های متعددی همچون حوض سلطان، دریاچه نمک،  انواع درختچه های کویر و تنوع جانوری را مشاهده می کنیم، که می توانیم با اندک سرمایه ای خانه های روستایی را برای اقامت گاه های بوم گردی مهیا کنیم.

وی ادامه داد: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در دولت تدبیر و امید، بستر مناسبی برای ایجاد اقامتگاهی بوم گردی فراهم کرد. بوم گردی غیر از مسأله اقامت، در معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، باورهای مذهبی و غذاهای محلی و جاذبه‌های ناملموس تأثیر بسزایی دارد.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری همچنین گفت:  اقامتگاه های بوم گردی در دل کویر می تواند کانونی برای رصد ستارگان و اخترشناسی و نجوم باشد.

فیاضی اضافه کرد: عمده مناطق بیابانی در ایران، به علت مهاجرت، خالی از سکنه است و منجر به حاشیه نشینی پیرامون شهرهای بزرگ شده است که این مسأله مشکلات و معضلات اجتماعی عدیده ای را بوجود آورده است که با ایجاد اشتغال در اقامتگاه های بوم گردی می توان، جلوی مهاجرت به شهرها گرفته شود.

وی در پایان گفت: گردشگری اثرات متعددی دارد، مثل توزیع ثروت و مساله اقتصاد، اما از آنجا که وجه غالب گردشگری استان قم، زیارتی و مذهبی است، کسانی که در شهر قم در مسیر گردشگری اشتغال دارند و فعالیت می کنند، بدون شک مورد توجه خاص ائمه معصومین(س) قرار می گیرند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjyxex.uqeoxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما