دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 4853
در قم و تهران برگزار می شود؛

دوره آموزشی جریان شناسی معاصر

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل موسسه ولاء منتظر از برگزاری دوره آموزشی جریان‌شناسی معاصر در استان‌های تهران و قم خبر داد.
دوره آموزشی جریان شناسی معاصر
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی اظهار داشت: بر اساس صحبت‌های مقام معظم رهبری کسی که می‌خواهد وارد فضای فکری و سیاسی روز کشور شود، باید تاریخ ۲۰۰ ساله ایران را بداند.

وی ادامه داد: در همین راستا موسسه ولاء منتظر دوره‌ای را طراحی کرد که طی آن مباحث جریان‌شناسی ۲۰۰ سال اخیر ایران به دانش‌پژوهان آموزش داده شود.

مدیر عامل موسسه ولاء منتظر افزود: در گذشته این دوره به صورت کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شد اما با توجه به اینکه ما تصمیم داشتیم از اساتید بارزتر در دوره جدید استفاده کنیم، این دوره را به صورت سلسله کنفرانس‌های ۲۰۰ نفره برگزار خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: این دوره از سال ۸۸ به سلسله همایش‌های آموزشی جریان‌شناسی معاصر تبدیل شده که نخستین دوره نیز در همان سال ۸۸ و با کمک سازمان ملی جوانان استان قم برگزار شده است.

عزت‌زمانی با بیان اینکه دوره دوم این سلسله کنفرانس‌ها در قم و تهران از چهارم اسفند آغاز به کار می‌کند، افزود: از خصوصیات این دوره برپایی جلسات در قالب همایش‌های دست‌جمعی و استفاده از اساتید متخصص در هر موضوع است.

وی گفت: این دوره در قالب شش همایش چهار ساعته و با ۱۲ عنوان آموزشی پیش‌بینی شده است که در آن اساتید به نام دانشگاه مانند منوچهر محمدی، موسی نجفی، موسی فقیه حقانی، محمدعلی فتح الهی، پارسانیا و یعقوب توکلی تدریس می‌کنند.

مدیر عامل موسسه ولاء منتظر یادآور شد: در این دوره تاریخ ۲۰۰ ساله ایران معاصر در قالب ۲۴ ساعت به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره از طرف موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و دانشگاه تهران از لحاظ محتوایی و اعتباری پوشش داده می‌شود.

عزت‌زمانی اظهار داشت: خروجی این دوره در قالب بسته‌های آموزشی نرم‌افزاری در اختیار علاقه‌مندانی که نتوانسته‌اند در این دوره شرکت کنند، قرار داده می‌شود.

وی گفت: از دیگر ویژگی‌ این دوره وجود مخاطبین تخصصی است که همه از طلاب و دانش‌جویان علاقه‌مند و فعال در این عرصه هستند و سعی خواهیم کرد از ظرفیت همین افراد برای برگزاری دوره‌های بعد و یا تالیف کتب و جزوات استفاده کنیم.

مدیرعامل موسسه ولاء منتظر اضافه کرد: دوره‌های تکمیلی در این موضوع به صورت کارگاهی و با حضور اساتید مجرب و دانش‌پژوهان برگزیده دوره برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانش‌پژوه در تهران و قم شرکت خواهند کرد و در پایان دوره به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

عزت‌زمانی عنوان داشت: محل برگزاری این سلسله همایش‌ها سالن اجتماعات مدرسه معصومیه است و در تهران نیز این همایش‌ها در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این دوره شناخت جریان‌های فکری تاریخ معاصر و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی افراد است.

مدیرعامل موسسه ولاء منتظر اذعان داشت: تاثیر شناخت جریان‌های فکری در موضع‌گیری‌ها خود را نشان می‌دهد یعنی وقتی ما جریاناتی که در سال‌های اخیر بر کشورمان گذشته را بدانیم اشتباهات تاریخی را تکرار نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ تکرار شدنی است و به همین دلیل است که بزرگان دینی ما نیز به ضرورت شناخت تاریخ ملت‌ها تاکید داشته‌اند.

عزت‌زمانی ابراز داشت: به‌عنوان مثال اگر نقش انگلیس را در مواقع حساس تاریخی ایران بدانیم و چگونگی تعامل این کشور را با ملت ایران مطالعه کنیم، به طور یقین در موضع‌گیری ما در مورد اتفاقاتی که به این کشور مربوط می‌شود، تاثیر خواهد گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانستن پیشینه وهابیت، بهائیت، جریان روشنفکری و نقش جریان مذهبی در تاریخ ملت ایران به واکنش سیاسی صحیح امروز ما کمک می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.sbaurhbwfiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما