دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 48551
منبع : خبرگزاری فارس
دبير هیأت‌‌ نابينايان و كم‌بينايان استان قم خبر داد

موفقيت گلباليست‌هاي قم در كسب مقام سوم كشور

قم نيوز : قم نیوز: دبير هیأت‌‌ ورزش‌هاي نابينايان و كم‌بينايان استان قم از موفقيت گلباليست‌هاي قم در كسب مقام سوم رقابت‌هاي ليگ گلبال كشور خبر داد.
موفقيت گلباليست‌هاي قم در كسب مقام سوم كشور
به گزارش قم نیوز، علی کهندانی، اظهار کرد: گلبال یکی از با سابقه‌ترین رشته‌های ورزشی فعال در هیأت‌‌ ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان قم است که بارها موفق به کسب مقام در مسابقات لیگ و پیکارهای گلبال قهرمانی کشور شده است.

وی تصریح کرد: اکثر مقام‌های تیم گلبال قم در مسابقات کشوری با قهرمانی همراه بوده و حتی گلبال قم به واسطه درخشش و موفقیت‌های متعددی که در سطح کشور داشته، در دهه 1380 دو اعزام برون‌مرزی به رقابت‌های بین‌المللی معتبر این رشته در کشورهای مالزی و ایتالیا نیز داشته است.

دبیر هیأت‌‌ ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان قم افزود: این تیم در سال‌های گذشته چندین ورزشکار ملی‌پوش در تیم‌های ملی داشته و گلبال را به عنوان یکی از موفق‌ترین ورزش‌های زیر مجموعه این هیأت‌‌ می‌شناسند که افتخارات زیادی نصیب ورزش قم کرده است.

وی ادامه داد: البته چند سالی است که به دلیل برخی مشکلات از عرصه قهرمانی کمی فاصله گرفته‌ایم اما آرام آرام اقداماتی در دست انجام است که گلبال قم بار دیگر بتواند به سطح اول مسابقات کشوری بازگشته و موفقیت‌ها و قهرمانی‌های گذشته را با همت و تلاش دسته‌جمعی فعالان این رشته تکرار کند.

کهندانی سپس به موفقیت گلبالیست‌های قم در کسب مقام سوم ایران اشاره و بیان کرد: رقابت‌های گلبال قهرمانی کشور به میزبانی هیأت‌‌ ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان مازندران در شهر بابلسر به انجام رسید و در پایان مسابقات دسته دوم تیم قم به مقام سوم دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های دسته اول تیم‌های همدان، قزوین، تهران و خراسان‌رضوی اول تا چهارم شدند و در دسته دوم دیدار نهایی بین تیم‌های کرمان و اردبیل با قهرمانی کرمان و نایب‌قهرمانی اردبیل همراه بود و در رده‌بندی تیم هیأت‌‌ ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان قم با نتیجه پنج بر چهار گلستان را برد و سوم شد.

کهندانی با اشاره به نتایج تیم قم در این مسابقات بیان کرد: تیم قم در نخستین مسابقه خود برابر تیم اردبیل 10 بر هفت شکست خورد اما در دومین بازی 10 بر صفر تیم کرمانشاه را برد، مسابقه سوم تیم قم برابر آذربایجان غربی هشت بر سه به نفع تیم قم تمام شد تا این تیم به نیمه نهایی برسد.

وی افزود: در مرحله نیمه‌نهایی تیم گلبال مردان هیأت‌‌ ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان قم برابر هیأت‌‌ کرمان به میدان رفت اما در پایان با قبول شکست 10 بر هفت از رسیدن به فینال بازماند تا در دیدار رده‌بندی با شکست پنج بر چهار تیم گلستان به مقام سوم دست یابد.

کهندانی با اشاره به ترکیب تیم هیأت‌‌ قم در این رقابت‌ها، افزود: محسن ساده، محمدکاظم صفری، عادل مسرور، ابراهیم قاسمی سنگی و حسین موسوی‌لو به عنوان اعضای تیم گلبال استان قم در رقابت‌های قهرمانی دسته دوم کشور به میدان رفتند و ابراهیم ملک‌نژاد نیز سرپرست این تیم را عهده‌دار بود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccspq0.2bq4p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما