سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 4881

فعالیت کتابخانه اتوبوسی در قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی شهرداری قم از آغاز فعالیت کتابخانه اتوبوسی در قم خبر داد.
فعالیت کتابخانه اتوبوسی در قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل چابکی بیان کرد:‌ طرح کتابخانه سیار در راستای ارتقاء سطح کتابخوانی در بین شهروندان ایجاد شده است.

وی افزود: ‌این کتابخانه در سطح شهر می‌تواند سیار باشد و در اماکن پر ازدحام و در ایستگاه‌های اتوبوس می‌تواند استقرار پیدا کند.

چابکی با اشاره به اینکه این اتوبوس‌ها از دو قسمت تشکیل شده است، گفت: یک بخش از این اتوبوس قفسه بندی شده است و کتاب‌هایی که توسط سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و نهاد عمومی کتابخانه‌های استان در اختیار شهرداری قرار داده شده در این قفسه‌ها قرار داده می‌شود.

معاون فرهنگی شهرداری قم ادامه داد: قسمتی دیگر از این کتابخانه اتوبوسی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده شده و فضایی نیز برای نقاشی کودکان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: میز و صندلی برای مطالعه کتاب نیز در این اتوبوس قرار داده شده است.

سیار با اشاره به اینکه تا پایان سال سه دستگاه اتوبوس به شکل کتابخانه تجهیز می‌شوند، اظهار داشت: اکنون یک دستگاه کتابخانه اتوبوسی در شهر در حال فعالیت است.

چابکی ادامه داد: به دلیل تراکم بالای جمعیت در بلوار بهار، این اتوبوس اکنون در نزدیکی ایستگاه اتوبوس واقع شده در بلوار بهار استقرار یافته است.

وی گفت: از آن جایی که فعلا یک دستگاه کتابخانه اتوبوسی در سطح شهر قرار دارد ماموریت خاصی برای استقرار آن در مکانی خاص در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این کتاب‌ها رایگان است، افزود: کتاب‌های قرار داده شده در این اتوبوس شامل بخش‌های مختلفی مانند مذهبی‏‌، دینی و اجتماعی است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.4q0a2bq4sla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما