چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 48963
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

فعالیت 6 هزار واحد صنفی غیر مجاز در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از فعالیت 6 هزار واحد صنفی غیر مجاز در این استان خبر داد و بر لزوم دریافت پروانه کسب توسط این واحدها تاکید کرد.
فعالیت 6 هزار واحد صنفی غیر مجاز در قم
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری سه شنبه شب در کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت استان‌های مختلف کشور باید 30 درصد تولیدات خود را با رویکرد صادراتی دنبال کنند، اظهار کرد: توسعه صادرات به عنوان یک اولویت مطرح است به همین علت همگان باید در راستای تحقق این هدف مشارکت لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تا کنون طرح‌های مختلفی را برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی ارائه داده است، اضافه کرد: این طرح‌ها به شیوه مطلوبی در استان قم به مرحله اجرا رسیده است به همین علت اکنون مشکل بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی رفع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها در تسهیلات پرداختی با واحدهای صنعتی مشارکت لازم را داشته باشیم در طی مدتی کوتاه علاوه بر رفع مشکلات واحدها می‌توانند به بهبود وضعیت اقتصادی استان و افزایش اشتغال نیز کمک کنیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به 6 هزار واحد صنفی غیر مجاز در استان بدون مجوز فعالیت دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر قم در مناسبت‌های مختلف پذیرای حجم قابل توجهی از مسافران است با مشکل تعدد واحدهای صنفی و کاهش میزان فروش اصناف مواجه نخواهند بود اما واحدهای صنفی غیر مجاز باید برای ادامه فعالیت خود پروانه کسب خود را دریافت کنند.

ذاکری از تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: نیروهای این سازمان ارتباط نزدیکی با فعالان اقتصادی دارند و تلاش می‌کنند که مشکلات آنها را در بخش‌های مختلف استان دنبال کنند.

وی افزایش هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی را راهکاری برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی دانست و عنوان کرد: با استفاده از برخی ظرفیت‌های مشترک می‌توانیم در راستای رفع مشکلات این واحدها بدون هیچ هزینه‌ای به نتیجه برسیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjthex.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما