دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : 49198
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای استان قم:

2 ورزشکار معلول قم به رقابت‌های جهانی کانادا اعزام شدند

قم نيوز : قم نيوز: رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم از اعزام دو تن از ورزشکاران معلول عضو تیم‌های باشگاهی بسکتبال با ویلچر قم به رقابت‌های جهانی این رشته خبر داد.
2 ورزشکار معلول قم به رقابت‌های جهانی کانادا اعزام شدند
2 ورزشکار معلول قم به رقابت‌های جهانی کانادا اعزام شدند
به گزارش قم نيوز، حمید نریمان امروز، اظهار کرد: ورزش قم در رده باشگاهی بیش از 60 تیم در لیگ‌های ورزش کشور دارد که در دسته‌های برتر، ‌اول، دوم، سوم و لیگ منطقه‌ای با حریفان خود به رقابت پرداخته و این تیم‌ها در بسیاری از رشته‌ها هر ساله جزو مدعیان قهرمانی هستند.

وی ادامه داد: از جمله هیأت‌‌های موفق ورزش قم در رده لیگ و رقابت‌های باشگاهی، هیأت‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین است که در چند سال اخیر در چندین رشته به ویژه در بسکتبال با ویلچر موفقیت‌های بسیار خوبی با کسب مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی لیگ برتر نصیب ورزش قم کرده است.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: اکنون دو تن از بازیکنان تیم‌های باشگاهی بسکتبال با ویلچر قم عضو تیم ملی اعزامی جوانان ایران به رقابت‌های جهانی 2017 جوانان هستند که این نیز یک افتخار دیگر از ورزش جانبازان و معلولین برای قم به شمار می‌رود.

وی ابراز کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر رده سنی جوانان زیر 23 سال کشورمان بعد از درخشش در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و کسب سهمیه رقابت‌های جهانی 2017، امروز متشکل از بازیکنان مستعد و آینده‌دار چندین تیم باشگاهی از جمله دو تیم باشگاهی قم راهی رقابت‌های جهانی کانادا شد.

نریمان با بیان اینکه رقابت‌های جهانی بسکتبال با ویلچر جوانان زیر 23 سال از 16 خرداد ماه در شهر تورنتو آغاز می‌شود، عنوان کرد: تیم ملی جوانان با حضور رضا عیوضی بازیکن تیم اتحاد و پیمان میزان بازیکن تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در بهمن ماه سال 95 توانست در کشور تایلند بالاتر از دیگر تیم‌های آسیایی عنوان قهرمانی قاره کن را از آن خود کرده و به رقابت‌های جهانی صعود کند.

وی یاد آور شد: اکنون تیم ایران به عنوان قهرمان آسیا با حضور بازیکنان ملی‌پوش باشگاه‌های بسکتبال با ویلچر قم راهی کانادا می‌شود تا از روز هجدهم خرداد ماه که نخستین مسابقه این تیم با استرالیا است با تمام توان خود برای دفاع از اعتبار و جایگاه بالای این رشته ورزشی موفق تلاش کند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: رقابت های جهانی کانادا در دو گروه 6 تیمی برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در گروه نخست با تیم‌های استرالیا، ترکیه، کانادا، برزیل و ایتالیا مسابقه می‌دهد، ضمن اینکه در گروه دوم تیم‌های انگلیس، آلمان، ژاپن، آمریکا، فرانسه و آفریقای‌جنوبی رقابت می‌کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaa6ny.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما