چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 49258
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم مطرح شد

ضرورت فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بر ضرورت فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب در استان قم تاکید کردند.
ضرورت فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب در قم
به گزارش قم نیوز، جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد.

علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به مصرف بالای آب در کشور اظهار کرد: با وجود منابع آب کم در کشور، شاهد مصرف بالای آب هستیم و برنامه‌های فرهنگی بین دانش آموزان را برای فرهنگ سازی کاهش آب برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: طرح حامیان آب را در مدارس استان قم اجرا کردیم. سال گذشته بیش از 700 برنامه آموزشی را در مدارس ابتدایی استان داشتیم، همچنین تعدادی از برنامه‌های ترویجی را با حضور کارشناسان در رسانه‌های صوتی و تصویری برگزار کردیم.

سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در این جلسه با اشاره به مدیریت منابع آب اظهار کرد: شهرداری در مدیریت منابع آب نقش دارد، شهرداری قم به دنبال کاشت گونه‌های سازگار با وضعیت بومی این شهر است و برای کسب آخرین اطلاعات در این خصوص، طرح مطالعاتی سه ساله را تدوین کردیم تا گونه‌های سازگار با قم را شناسایی کنیم.

وی افزود: کمتر از نیم درصد از فضای سبز شهر قم، چمن است و در پروژه‌های اخیر فضای سبز شهرداری قم سطح چمن به حداقل رسیده و در بحث کاشت فضای سبز قم به نتایج مطالعات قبلی توجه شده است.

سید مهدی صادقی استاندار قم در بخش پایانی این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به بحث فرهنگ سازی در زمینه کاهش مصرف آب اظهار کرد: فرهنگ سازی در خصوص کاهش مصرف آب یک کار اساسی است و می‌توانیم که کار فرهنگ سازی در بخش‌های دیگر انجام بدهیم، باید نهادینه کردن مصرف آب استمرار داشته باشد و این مساله یک موضوع اساسی است.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت آب باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم، می‌توانیم با مدیریت و تصمیم درست، تهدیدها را به نقاط قوت خودمان تبدیل کنیم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdch6ink.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما