چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 49285
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

اجرای طرح حامیان آب در 520 مدرسه ابتدایی قم

قم نيوز : قم نيوز: مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: 520 مدرسه ابتدایی استان زیر پوشش طرح حامیان آب قرار گرفتند و در هر مدرسه 9 دانش آموز حامی آب شدند.
اجرای طرح حامیان آب در 520 مدرسه ابتدایی قم
اجرای طرح حامیان آب در 520 مدرسه ابتدایی قم
به گزارش قم نيوز، محمد کربلایی ابراهیمی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به بحث مدیریت مصرف آب اظهار کرد: اقدامات گسترده ای با وجود تمام مشکلات در بحث تامین آب صورت گرفته است، اما به دلیل کمبود آب باید به فکر مدیریت مصرف هم باشیم، از سال‌های گذشته وزارت نیرو به سمت مدیریت مصرف سوق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم از 15 سال قبل تاکنون بحث فرهنگ سازی را دنبال می‌کند، در این راستا با آموزش و پرورش توافقنامه ای امضا کردیم و طرح حامیان را در قالب یک برنامه کامل در سال گذشته در مدارس ابتدایی استان کلید زدیم.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: بیشترین اثربخشی اقدامات آموزشی روی کودکان و نوجوانان است و آن‌ها می‌توانند اقشار مختلف مردم را درگیر مساله مدیریت آب کنند، ما گروه سنی مخاطبان ابتدایی را در طرح حامیان آب انتخاب کردیم.

کربلایی با اشاره به اهداف طرح حامیان آب اظهار کرد: هدف از این طرح تشریح شرایط بحرانی آب در استان قم و کشور برای کودکان بود تا آگاهی آن‌ها ارتقا پیدا کند، حامی آب به دانش آموزی گفته می‌شود که رابط بین روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم و مدارس است.

وی ادامه داد: 520 مدرسه ابتدایی استان قم زیر پوشش طرح حامیان آب قرار گرفتند و در هر مدرسه 9 دانش آموز حامی آب شدند، یک سری دفترچه برای حامیان آب آماده کردیم و در هر دفترچه برگه کارکرد ماهیانه قرار دادیم.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: کارکرد حامیان آب را بررسی می‌کنیم و در گردهمایی حامیان آب از حامیان برتر تقدیر خواهد شد، آن‌ها در خصوص لزوم صرفه جویی آب به دیگر دانش آموزان آموزش می‌دهند.

کربلایی با اشاره به فصلنامه حامیان آب اظهار کرد: هدف از انتشار این فصلنامه انعکاس فعالیت‌های حامیان آب است و فصلنامه در هر سال سه نوبت چاپ می‌شود، در مدارسی که در زمینه طرح حامیان آب فعال بودند، شیرآلات چشمی نصب کردیم تا آن‌ها ترغیب به شرکت در این طرح شوند.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری به دنبال این هستیم که مدارسی را به صورت پایلوت قرار بدهیم و میزان اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی در کاهش مصرف آب را مورد بررسی قرار بدهیم، مدیران در چندین مدرسه اذعان کردند که مصرف آب مدرسه پس از اجرای طرح حامیان آب به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmink.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما